Rogerf Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Kan noen hjelpe? Jeg har en PenDrive på 1024Mb. Når jeg prøver å lagre noe på den får jeg etter en liten stund beskjed om at den er skrivebeskyttet og at jeg må fjerne skrivebeskyttelsen før jeg kan lagre mer. Men jeg finner ikke noe. Det er heller ikke "fysisk" skrivebeskyttelse på den. Jeg får til å formatere, men samme skjer etter at jeg prøver å lagre på den igjen. Har vært inne i Disk management på maskina for å prøve å fjerne partisjonen, men alternativet lar seg ikke trykke på. Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få den på rett kjør igjen?? Har den rett å slett tatt helt kveld? mvh Roger Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Er du sikker på at det ikke er en liten bryter på den? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Fortell hvliken type. Kan være innebygget kryptering og lignende. Lenke til kommentar
tahe Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hatt samme feilen selv på to pinner. Den ene var bare å hive, men den andre ble frisk om jeg bare var veldig nøye med å sette den inn (dårlig plugg mao). Holdbarheten på disse er ikke alltid den største, men når du kan få dobbelt så stor etter et år til samme pris så er det jo ikke så farlig. Er den kjøpt i Norge kan du jo reklamere på den. Lenke til kommentar
Rogerf Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Ja 100% sikkert at det ikke er noen bryter. Utpå sitkken står det micromemory, men jeg tror den er av typen Prolific USBFlashDisk. Har aldri hørt om det før, Så jeg vet ikke hvor eller hvem jeg skal kontakte for å evt reklamere. Har uansett fått den tilsendt fra et PC service firma siden de brukte for lang tid på å rette et pc problem jeg hadde. Finnes det noen programmer som kan redde Pendriven, eller er det bare søppel? Leste en plass at hvis man dro ut PenDriven uten å ta "safe" avsluttning, kunne dette "ta livet" av den. Kan dette ha skjedd?? Har nok dratt den ut et par ganger uten å avslutte ja... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har hatt mange slike, og PC'er stablet under bordet. Når jeg tråkker på dem eller ødelegger dem (aldri skjedd ved å skippe safe avsluttning), så vil driveren klage over "unit not functioning correctly". Protection kan være et sært filsystem/boot sector som er korrupt. Tror jeg ville testa formatering med fdisk el..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå