twarr Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Hei, Faren til en kamerat av meg er i USA, han kommer heim igjen om ca. 3 måneder, så eg tenkte han kunne få kjøpe med nokke hardware til meg.. Visst du ser på http://www.pricewatch.com , så ser du at Ati Radeon 9700 Pro koster ca. 2400 kroner etter dagens dollarkurs! Det er ganske rimelig! Det jeg lurer på er: Vet du om en annen "prisguide" over web-sjopper i USA ? Er det trygt å kjøpe hardware deler i USA ? (da tenker jeg på om det er samme strøm som i norge og div. andre ting) Please answer my questions! mvh Twarr Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Tror det er likt. Ville da være rart hvis amerikanske hovedkort f.eks. hadde annen spenning på AGP-porten? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Hei! Ja, jeg tror også at det er likt.. Jeg sjekka prisguiden her på hw.no, og her i norge koster Pioneer DVR-A03 6171 kr,- menst i USA koster denne ca. 1900 kr!!! Det er stor prisforskjell :smile: Vurderer å kjøpe en sånn.... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Eg tror ikke det er likt men eg VET at det er likt! Altså eg fikk tilsendt en geforce kort og den funker helt fint. man kan ta pc'n herfra og bort der og switche bak pc'n til 110 og det funker helt fint skal bestille noen greier fra en annen firma men skal skjekke prisene på pricewatch først. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Gjelder bare å få lurt det gjennom tollen Lenke til kommentar
Danny Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 når jeg var i usa for tre år siden,kjøpte jeg vodo3 og den funke helt fett her hjemme,foresten siden kameraten din bor i usa så kan du se etter produkter som har mail in rebate da blir det enda billigere. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Som Dotten sa. Når du får den tatt med av en person og ikke må gå gjennom posten sparer du en hel del, men må du gjennom posten svir toll ol fryktelig på pungen Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 dette går nok greit. Men kjøp bare når du såarer en del, for du har litt større problemer med reklamasjon. Men så lenge du har kvitteringen så skal vel produsente høre på deg uansett hvor den er kjøpt. Lenke til kommentar
germ Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quote: Den 2002-09-21 20:07, skrev twarr:Hei!Ja, jeg tror også at det er likt..Jeg sjekka prisguiden her på hw.no, og her i norge koster Pioneer DVR-A03 6171 kr,- menst i USA koster denne ca. 1900 kr!!!Det er stor prisforskjell :smile:Vurderer å kjøpe en sånn.... DVR-A03 er den gamle modellen, før DVR-A04 (har denne selv). Den prisen du fant på 6171,- er nok en "etterligger" i et lite oppdatert priskart. (Ikke HW.no's feil!) :smile: Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 ...Det finnes vel noe toll-regler som sier noe om hvor lenge du har oppholdt deg i det landet hvor du kjøper tingen, så slipper du å betale toll? Jeg mener hvis du er turist og kjøper inn utstyr og reiser hjem igjen, da er det jo klart du må betale toll og mva, men hvis du har bodd der over lenger periode så skal du vel ikke betale MVA? Det virker litt teit hvis du har bodd i utlande f.eks 1år som student, kjøpt deg en bærbar maskin, og så reiser du til norge igjen, så må du betale toll? Noen som vet noe om dette? Frankey Kr.sand skal Flytte til Singapore i november for å studere Computer Science Lenke til kommentar
doodlebugger Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg reiser fram og ilbake til USA hver måned cirka, og har begynt å handle litt av hvert "over there". Med dagens dollar kurs ligger mye av hardware`n ca. 20-30% under norske priser. Sjekk mere priser på http://www.ibuyer.net Har selv gode erfaringer med denne site`n. Lykke til Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Heldigvis for meg så har eg familie i delaware som bestiller og får det hjem til seg som deretter sender det privat til meg så eg slipper all den toll/tull greiene. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-22 11:58, skrev frank_jarle:Det virker litt teit hvis du har bodd i utlande f.eks 1år som student, kjøpt deg en bærbar maskin, og så reiser du til norge igjen, så må du betale toll? Det finnes regler om dette på http://www.toll.no Lenke til kommentar
TRS Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 3 ord: Silicon Valley ROX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå