capy Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) For noen dager siden kjøpte jeg meg en Citroen ZX 1.4i Reflex '92. Den har startet hver gang jeg har vridd om nøkkelen, men i går nektet den å starte. Jeg ladet batteriet i håp om at det var alt som skulle til, men til ingen nytte. lysene på panelet lyser veldig svakt når jeg vrir om nøkkelen (svakere enn før), og når jeg kommer til det klikket der motoren vanligvis starter, skjer det ingenting. Bortsett fra at alle lys slukker. når lysene på panelet lyser svakt høres også en svak summelyd, nermest som den lyden kaffekanner av og til lager når de står på stuebordet med lokket skrudd igjen. lyden høres ut som at kommer fra panelet. noen som vil gjette på hva som kan være feilen? Endret 5. mars 2006 av capy Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Defekt batteri eller dårlig kontakt i batteriklemmene er jo en start. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Defekt dynamo som ikke lader? Var sånn på min gamle honda hvertfall... Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Det var batteriet som var ødelakt. målte 12V men når det fikk belastning gikk det ned til 3V. Kjøpte et nytt på Biltema og nå går den som en klokke. eneste er at den lager en tikkelyd, spessielt når jeg svinger,men også når jeg kjører rett frem. En kompiss hadde samme lyden og da var det styrestaget men det kan vel også være et kulelager.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå