Gå til innhold

XP låser seg, men kun på adminkonto

Anbefalte innlegg

For noen timer siden inntraff en merkelig hendelse på PCen min. Jeg fikk beskjed av Windows om at viktige oppdateringer var tilgjengelig for nedlasting. Jeg satte i gang installasjonen, og valgte "Hurtig installasjon". Sekunder senere låste alt, bortsett fra musepekeren seg. Ctrl + Alt + Delete hadde samme funksjon som å slå i bordet tre ganger. Da var det bare å trykke på svenskeknappen. Da jeg kom inn i Windows igjen etter omstarten tok det bare sekunder før alt låste seg igjen. Ingen ikoner var aktive, og da jeg beveget musepekeren ned på startlinjen dukket bare et timeglass opp. Jeg brukte svenskeknappen en gang til, og gikk nå inn i windows via en annen konto. Her virket alt som det skulle. Problemet er bare at dette er en konto uten noen rettigheter. Noen som vet hva dette problemet skyldes? Og hvordan man fikser det? Kan jo se ut som reinstallasjon er eneste utvei.

Da oppstår imidlertid et annet problem. I "Mine dokumenter" på adminkontoen lå mye som jeg helst vil ha. Er det en mulighet å redde dette på? Har jo ikke tilgang til det via den begrensede kontoen. Håper det finnes løsning på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv sikkerhetsmodus.

Hvis det ikke virker, kan du ikke lage en ny konto med administratorrettigheter?

Eller så kan du logge inn på Administratorkontoen som følger med XP. Når du er på velkomstskjermen, trykk Ctrl+Alt+Del to ganger og skriv Administrator, kanskje du må være i sikkerhetsmodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...