Gå til innhold

Problemer med XFX Geforce 7800gtx 475mhz

Anbefalte innlegg

Heisann.

Flyttet akkorat over minde deler til et nytt kabinett, coolermaster wavemaster. Funket helt pent og alt funket toppers, helt til at ej skulle starte opp bf2. For det første ville ikkje spillet starte engang.

Startet ATItool (den versjonen som fungerer til NVIDIA også) og testet 3dshow der. 15 fps og 30 AVG. Noe er iallefall gale tenkte eg.

Startet cs og det funket helt pent. Startet 3dmark 05, der hadde ej 6 fps.

Tenkte først dette kunne ha noe med softwaren og gjere og derfor formaterte.

Når det var ferdig og hadde installert alle drivere som var nødvendig hadde ej samme problemet.

Avinstallerte driverne som var installert og lastet ned nye direkte fra NVIDIA sida. Og da kom det opp en tekst når ej skal installere dei, "Finner ikkje komponent til å installere drivere" eller noe.

Prøvde hele 3 ganger og fekk samme melding, slettet gamle installsjonsfila og lastet ned ny etter kvar gang.

Noen som har en mulig forklaring på hvorfor dette oppstår?

Mvh, Sindre ,Hysteria.

Endret av Hysteriaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

strømkabel til skjermkort i? kan kortet ha blitt skada under bytte av kabinett? forstod det sånn at kun kabinettet var nytt, mens resten er testet og funker fra før? isåfall må det være din egen skyld et sted. å glemme HK-drivere kan være en årsak som det står over her... noen ganger kan man også få problemer hvis man reformaterer og innstallerer HK-drivere FØR skjermkort-drivere. er ingen drivere innstallert fra før skal skjermkort-drivere inn først. det høres kanskje snålt ut, men jeg har faktisk erfart det i praksis. det står ofte i manualer osv. også.

Lenke til kommentar

Alt funket helt 100% før ej skiftet kabinett og har behandlet delene som en baby. 15åring er ikkje så stinn av peng ser du ;).

Strømkabelen er i og alt er som det skal vere inni kabinettet.

Trur faktisk det er egentlig ganske så umulig å ha skadet kortet for har behandlet det så varsomt man kan.

Lenke til kommentar

Brukte du drive cleener etter du hadde avinstalert driverne første gang? Hvis ikke kan det fortsatt ligge igjen filer som kødder til systemet. At det ikke ble bra etter at du formaterete synes jeg er rart. Hva har du i fps i cs forresten?

Lenke til kommentar
Brukte du drive cleener etter du hadde avinstalert driverne første gang? Hvis ikke kan det fortsatt ligge igjen filer som kødder til systemet. At det ikke ble bra etter at du formaterete synes jeg er rart. Hva har du i fps i cs forresten?

5711671[/snapback]

Har 60fps i cs når ej prøvde. Noe som skal stemme når ej vil ha v-syncen på.

Men resten av spill, tester osv er ikkje skikkelig.

,06/03-2006 : 20:23]Det samme skjedde meg en gang og jeg tok bare ut kortet og puttet det inn igjenn..... Ikke sikkert du har fått alle pinnene på graffikk kortet helt på plass  :)

5711784[/snapback]

Skal ta å prøve det litt seinere ikveld.

Endret av Hysteriaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...