Gå til innhold

kun 1402 poeng i 3DMARK03.

Arthu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Googlet litt til, og fant en fin side som viser forskjelen på non-Pro -> Pro:

http://www.rage3d.com/print.php?article=/r...sapphire9600256

Although, forskjellene ser imidlertidig ut bare til å stamme fra forskjell i klokkefrekvens på kjerne og ram..

Edit: Testen er gammel, nærmere 2 og 1/2 år.. Men er jo fortsatt en pekepinn av hvor godt kortet yter..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Takk for bildet Daniel ;)

Men at sablabra fikk 3000 poeng kan jeg ikke fatte.

Jeg satser på at det nye 6600GT blir bedre, hvis ikke vet jeg ikke va jeg skal gjøre.

Men hvis noen hvet hva som mulig er galt vil jeg vite det.

Lenke til kommentar
Det har vel strengt talt ikke lite å si hverken i 03 eller 05 for den saks skyld.. For å si det med andre ord, en FX57 scorer bedre enn en 3200+, og er vel lite som skulle tilsi noe annet..

At 05 er mer shaderintensivt er vel heller ikke å børste under teppet akkurat..

5707160[/snapback]

Kan godt være det. Nå sitter jeg ikke og kjører 3DMark dagen lang, siden det er en benchmark jeg fester liten lit til, husker bare jeg prøvde mitt gamle grafikkort på en Pentium 3 og en Pentium 4 og fikk liten forskjell i scores i '03.

Lenke til kommentar

Jeg satser på at det nye 6600GT blir bedre, hvis ikke vet jeg ikke va jeg skal gjøre.

5707277[/snapback]

Er det så ufattelig da? Jeg gikk fra 9600 til 6600gt selv, og det var jo stor forskjell. 3000 poeng skal være helt normalt. :)

EDIT: Cpuen har mye å si på 3d mark 05, i hvert fall på high end grafikkort, så forskjellen blir mindre med et 6600gt feks...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Merkelig jeg fikk bare 62 fps i gametest 1, her kan dere se mine settinger:

44407.jpg

Men jeg kom til å tenke på noe: jeg overklokket det veldig mye i sommer helt til at det ble helt grønt på skjermen. etter det så stilte jeg det tilbake og har hatt det slik i et halvt år, kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar

5707277[/snapback]

Er det så ufattelig da? Jeg gikk fra 9600 til 6600gt selv, og det var jo stor forskjell. 3000 poeng skal være helt normalt. :)

EDIT: Cpuen har mye å si på 3d mark 05, i hvert fall på high end grafikkort, så forskjellen blir mindre med et 6600gt feks...

5707398[/snapback]

Sablabra: fikk du 3000 poeng med 6600gt? eller var det med 9600?

Lenke til kommentar
Sablabra: fikk du 3000 poeng med 6600gt? eller var det med 9600?

5707451[/snapback]

Med 9600 så klart. 3000 poeng i 3d mark 03 med 6600gt hadde vært katastrofalt :lol:

5707462[/snapback]

Jeg synnes forsatt det er merkelig at jeg har så lite FPS og Poeng.

Lenke til kommentar

Hører rart ut!

Er det ikke sånn at man kan velga x AGP porten skal kjøre på i bios.

Er ikke sikker på det men tror det, kanskje da denne står på 2 eller 4x.

Sjekk dette så setter du den på 8x hvis man kan velge det da

og Off topic: 6600GT er ett mye bedre kort

Lenke til kommentar
Hører rart ut!

Er det ikke sånn at man kan velga x AGP porten skal kjøre på i bios.

Er ikke sikker på det men tror det, kanskje da denne står på 2 eller 4x.

Sjekk dette så setter du den på 8x hvis man kan velge det da

og Off topic: 6600GT er ett mye bedre kort

5707488[/snapback]

Den står på 8X .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kanskje det ikke er kortet det er noe galt med men programmet du bruker. Bare en tanke siden alt annet ser ut til å være OK.

Lenke til kommentar

5707277[/snapback]

5707398[/snapback]

Cpuen teller ikke mye i 3Dmark 05. Faktisk så må 3Dmark 05 være den 3dmarken der cpuen teller lite inn på sluttresultatet.

Må også si at jeg kan kjøre cpuen på høyrere frekvenser på 05 enn på 03. (fordi den ikke blir så presset i 05)

Og overklokking av cpu i 05 gir liten effekt.

Den første testen i 3Dmark 03 er bassert på DX7, og dermed teller skjermkortet null og niks. Til sammenligning scoret min laptop med radeon 9000 mobility og pentium 4 2,66ghz oppimot 5000 poeng på testen.

Min nåværende scorer på 15 000.

hadde laptoppen hatt like godt minne og cpu ville den nok kommet over 10K

Til sammenligning så får min nåværende maskin ca 45ganger så mange poeng i den andre testen. :D

4,5fps i snitt, mot 203fps.

3Dmark 03 teller sånn midt på treet, der cpu ytelse fortsatt sier en del, mens 01 er nesten 100% cpu ytelse, og 05 som er nesten bare skjermkort. (06 sine shader tester, er nok de som tester 99,9% skjermkort)

Lenke til kommentar

05 har cpu MYE å si når du beveger deg i rettning av 7800GTX 512 og 1900XT.

Simalarion (?) har ho 1900XTX kortet og fikk mye høyere score fra stock 3500+ til 2,5Ghz.

han hadde også samme resultater på 7800GTX 512 kortet sitt.

men er enig med deg i at 05 og 03 er de som teller mest. 06 er oppskryt og 01 er CPU!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...