Gå til innhold

Tror harddisken beggynner og ta kvelden

Anbefalte innlegg

Hey, første som sjedde var at pcen random restartet seg, og commandene i CMD fungerte ikke. random restarts kom ikke av at CPU etc ble for varm så jeg tipper HDen. Jeg prøvde først repair greia på windows cden, men da manglet en viaagp.sys eller noe sånt, så trykte jeg cancel på den men ingen ting sjedde videre, da var jo allerede windows "fucka" for jeg kunne jo ikke starte uten at den ville starte repairen på ny. Så jeg formaterte, la inn drivere etc på ny, la in diverse programmer som alltid har fungert fint før på den, restartet den så ble den stuck på loading windows screenen, bare sto der i mange timer, samme om jeg restartet eller hva jeg gjorde. Deretter reinstallerte jeg igjen, nå ser pcen ut som den fungerer delvis, men programmer henger seg i oppstart (felles trekk for programmene er at de er på samme disk), mens spill og diverse som er på en annen partisjon på samme disken fungerer utmerket. Hva kan dette vere? Feks DC++ stopper av og til i oppstart, men starter også av og til. Når det starter henger det seg vis jeg går inn på options gjør en endring og trykker ok/bruk. MSN Messenger kommer til screenen etter jeg har skrevet inn mail/PW og henger seg der. Det går fint og skru dem av med task manager men jeg får aldrig startet dem. Please hjelp meg (PS: Seagate Barricuda 200GB IDE)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører HDD på en stor partisjon på 200GB og kjører Win XP Home så kan det klikke litt for Win, fordi Home edition klarer ikke mere enn 139GB i standard, men klarer mere med SP2, hvis du da har en XPcd uten SP 2 kan den klikke.

btw. dette skjedde med meg, men nå var HDD WDC 250GB og var i tillegg ikke master disc, så det gikk helt bra for meg, bare har masse musikk filer nå som har "blanda" seg litt i sangene, og de kan jeg bare slette. prøv å del opp HDD i 2 partisjoner når du intsallerer win, og hold begge under 139GB husker ikke om det var 139 elr 129 så hvis du bare deler den i 2 like så vil det gå fint. Kan jo også hende HDD din er klikk, men jeg tror ikke det.

Fenomenet ovenfor kan også skje i noen tilfeller i XP Pro også. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du kjører HDD på en stor partisjon på 200GB og kjører Win XP Home så kan det klikke litt for Win, fordi Home edition klarer ikke mere enn 139GB i standard, men klarer mere med SP2, hvis du da har en XPcd uten SP 2 kan den klikke.

btw. dette skjedde med meg, men nå var HDD WDC 250GB og var i tillegg ikke master disc, så det gikk helt bra for meg, bare har masse musikk filer nå som har "blanda" seg litt i sangene, og de kan jeg bare slette. prøv å del opp HDD i 2 partisjoner når du intsallerer win, og hold begge under 139GB husker ikke om det var 139 elr 129 så hvis du bare deler den i 2 like så vil det gå fint. Kan jo også hende HDD din er klikk, men jeg tror ikke det.

Fenomenet ovenfor kan også skje i noen tilfeller i XP Pro også. :thumbup:

5706687[/snapback]

Har WinXP PRO SP2 så det med plassen er ikke noe problem, i tillegg er hdden delt opp i 2 partisjoner Win partisjon som jeg har program og win på (70GB) en annen med spill som er på resten.

Skal prøve programmene noen nevnte over og se.

Lenke til kommentar
har du noe så du kan se SMART attributes? jeg tipper du har samrt aktivert.. dtemp kan vere et bra program å se "smart" med..

5706629[/snapback]

Har lagt inn DTemp nå, hdden ligger på 36grader :p SMART info (Attribute CRC ok, Threshold CRC ok) vet ikke hva det betyr jeg men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...