Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm problemer

Anbefalte innlegg

Det første som kjeme opp på skjermen når eg startar opp er:

Windows kan ikke starte opp. Dette kan skyldes en nylig maskinvare- eller Programvareendring.

Så kan eg velge mellom:

Sikkermodus

sikkermodus med nettverk

Sikkermodus med bare kommandolinjen

siste fungerende konfigurasjon

Start windows på vanlig måte.

Eg har prøvd alle alternativa, men alle føre til den samme på skjer men som seie.

Der er oppdaget et problem, windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

UNMOUNTABL_BOOT-VOLUME

Hvis det er første gangen stoppmeldingen,

starter du maskinen på nytt. Hvis feilen vises på nytt, gjør du følgende.

Kontrollr at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert.

Hvis dette er en installering, ber du maskinvar- eller programvareprodusenten om windows-oppdateringr du kan trenge.

Hvis problemene fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig installert maskinvare

eller programvare. Deaktiver BIOS-minnelaternativer som bufring eller skygging.

Hvisdu må bruk sikkermodus til å fjern eller deaktivere komponenter, starter du maskinen på nytt, trykk F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer og velger.

Sikkermodus.

Teknisk informasjon:

*** STOP 0X000000ED (0X86376B98, 0XC0000032, 0X00000000, 0X00000000)

Direkte quota fra pcen.

Ok, for det første har eg ikkje endra eller installert noko nytt. Eg har hatt i ein berbar harddsik (ein heilt tom ein) og kopiert noko over for ein kompis.

Problemet har kommet etter at eg slo den av og skulle starte på nytt.

Trenger hjelp.

PS: sitter på ein litt herja berbar pc, så viss det manglar nokon E'ar her og der er det fordi den er litt treig.

Endret av norseson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...