Gå til innhold

Enkel oppgradering av HK og grafikkort

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk

Tenkte å oppgradere min nåværende rigg, hovedsaklig på grafikkfronten, samt at jeg vil være litt mer klar for eventuelle videre oppgradering.

Sitter nå på følgende system:

AMD 64 3000+

2 x 512 Patriot XBL

MSI Neo2

Hightech X800 XT

Tenkte å starte med hovedkortet, samt grafikkortet. Videre kommer oppgradering til 2 GB minne, samt ny dobbelkjernet CPU.

Det jeg har sett på foreløpig er:

HK: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5491

Grafikkort: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14816

For første gang på 6 år velger jeg et nvidia grafikkort. Grunnen er enkel. ATI mangler rett og slett ett dugandes alternativ til sjiktet mellom budsjett og highend, noe jeg derimot finner i 7800GT. Club3D har jeg kun gode erfaringer med, da på ATI siden, så det skal være et greit kjøp dette. :)

Når det gjelder hovedkortet har jo det, i følge det jeg har lest, kun fått skryt, og har vist seg å være en rev på klokking. Så det DFI jeg går for her. Er litt usikker på om jeg skal gidde å gå for en SLI versjon, men slik jeg ser det for meg så blir det neppe to skjermkort på meg.

Neste steg blir en Opteron eller X2 AMD prosessor, samt ett 2 GB kit med kvalitetsram, ny PSU og kabinett. Får se når penga strekker til :)

Noen tanker/erfaringer om de to produktene ovenfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok rolig med overklokking i og med at jeg skal gå for et 2x1024 MB sett med RAM når vårparten kommer. Så vidt jeg har skjønt så er det hakket særere enn sine småbrødre.

Hvilken X2 prosessor gir best for pengene egentlig? Har snust litt på 4200+

Lenke til kommentar
Blir nok rolig med overklokking i og med at jeg skal gå for et 2x1024 MB sett med RAM når vårparten kommer. Så vidt jeg har skjønt så er det hakket særere enn sine småbrødre.

Hvilken X2 prosessor gir best for pengene egentlig? Har snust litt på 4200+

5707233[/snapback]

4200+ er et veldig godt kjøp, og er også på tilbud hos komplett.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...