Complexity Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Ble inspirert her jeg og, så slenger meg på selvportrett hypen... Fire away.. -Ottern 6793244[/snapback] hehe :!: Var dødsfett da Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Prøver meg så vidt jeg også: og Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Et selvportertt jeg tok for en stund siden. Metoden jeg har brukt er: 1. Kun lys fra et vindu. 2. DSLR på stativ 3. Svart stoff som bakgrunn. 4. Etterbehandling i Photoshop. (Jeg vet at det er dumt at haken er kuttet, men det får gå.) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Siden jeg har vært tre uker uten nett må jeg feire det med enda et selvportrett som første melding på forumet på lange tider, og forhåpentligvis opprettholde mitt image som den mest selveksponerende og oppmerksomhetskåte brukeren i tråden. 6782080[/snapback] Synes bildet ditt var drit kult. Får jeg spørre om hva du, sånn grovtsett, har gjort med det i PS og kamerainstillinger. Hva slags belysning hadde du? 6788684[/snapback] Takker og bukker. Litt vanskelig å forklare eksakt, siden det består av temmelig mye jobb. Belysningen er en blitz reflektert fra veggen, som jeg sto like ved. Ikke noe annet enn blitz, bortsett fra vanlig innendørs belysning. Exif-data ligger i bildefilen, om jeg husker rett. Har med vilje brukt ganske vid vinkel for å forvrenge perspektivet litt, samt fordi at jeg ikke har lengre armer. Photoshoppingen består hovedsaklig av fargejusteringer, blurring og oppskarping på forskjellige layers, framheving av blåkanalen og masse masse maling på div layers med curves, channel mixer og annet. Lite filterbruk, bortsett fra blurring, oppskarping og high pass. Ganske hard oppskarping, faktisk... Ingenting i bildet har sin naturlige farge, jeg har vært ganske hard på fargejusteringene. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Utrolig bra bilde Rideon76! SKikkelig tøft! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 På tide med et nytt forsøk (skjønt, jeg tok det sikkert rundt April en gang) Kiev 4A, 85mm 2.0, 400Iso film. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Kjempe stilig bilde, rotekaizer. Noen (for) mørke partier synes jeg. Men ja, utrolig kult! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Enig der, stilig portrett. Dog hadde det tålt bittelitt mer lys jevnt over. Ellers må jeg si at Rideon76 har et tøft bilde. Tøft å belyse ansiktet fra undersiden. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Nytt selvportert! 24 timer som dommer på to dager. 24 timer i samme våte, svette joggesko. - Da får du slike ben Edit: Veit ikke om det går som selvportrett men... Endret 7. september 2006 av DE1 Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Istrollet... Oppdatering: onkeltrollet. Endret 8. september 2006 av Onkel Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Siden jeg har vært tre uker uten nett må jeg feire det med enda et selvportrett som første melding på forumet på lange tider, og forhåpentligvis opprettholde mitt image som den mest selveksponerende og oppmerksomhetskåte brukeren i tråden. 6782080[/snapback] Synes bildet ditt var drit kult. Får jeg spørre om hva du, sånn grovtsett, har gjort med det i PS og kamerainstillinger. Hva slags belysning hadde du? 6788684[/snapback] Takker og bukker. Litt vanskelig å forklare eksakt, siden det består av temmelig mye jobb. Belysningen er en blitz reflektert fra veggen, som jeg sto like ved. Ikke noe annet enn blitz, bortsett fra vanlig innendørs belysning. Exif-data ligger i bildefilen, om jeg husker rett. Har med vilje brukt ganske vid vinkel for å forvrenge perspektivet litt, samt fordi at jeg ikke har lengre armer. Photoshoppingen består hovedsaklig av fargejusteringer, blurring og oppskarping på forskjellige layers, framheving av blåkanalen og masse masse maling på div layers med curves, channel mixer og annet. Lite filterbruk, bortsett fra blurring, oppskarping og high pass. Ganske hard oppskarping, faktisk... Ingenting i bildet har sin naturlige farge, jeg har vært ganske hard på fargejusteringene. 6799321[/snapback] Det hxres jo litt rart ut i og med at man ser shadow highlight artifacts over skuldrene og hodet, noe som skaper skarphet ved og dra en slider til hoyre. kanskje du har gjort det pa den vanskelige maten. Endret 8. september 2006 av joltaire Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Utallige måter å få den effekten på. Shadow/highlight, unsharp mask, high pass... etc. Uansett, det spiller ingen rolle. De "defektene" er et resultat av flere justeringer, bl.a. et layer som ligger oppå og kun forsterker kantene, altså svarte detaljer. Ikke noe jeg bryr meg så mye om. Alltid mange måter å oppnå samme resultat på i PS. Jeg gjør stort sett ting på vanskelige måter, men da får jeg mye mer kontroll. Bruker omtrent aldri filtre og sånt, med unntakt av blurring og oppskarping. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Istrollet... Oppdatering: onkeltrollet. 6823288[/snapback] Hehe, han så dau ut jo Kult! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Onkel: Knalltøft! Herlig og absurd manipulering. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Istrollet... Oppdatering: onkeltrollet. 6823288[/snapback] Hva/hvordan har du klart dette? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Istrollet... Oppdatering: onkeltrollet. 6823288[/snapback] Hva/hvordan har du klart dette? 6829193[/snapback] Tipper han stappa trynet sitt i scanneren sin. .. Utrolig kuul bilde Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Takker! Egentlig ganske enkelt. Ikke noen scanner, holdt kameraet i en fast posisjon rett foran nesa, vred det i ulike vinkler så jeg fikk 9 makrobilder av hele ansiktet. Bad programmet Autopano om å sy delene sammen til et gigantisk portrett, isteden bomma den på øyenposisjonen. Så var det egentlig bare å klone ut artifaktene som oppstod. Fem-seks unsharp mask på rad lagde det "hårete" preget. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Nye selvportrettbilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå