riktig Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kjeder vettet av meg og spammer tråden med meg sjøl. 6902524[/snapback] Hva i alle dager har du gjort med bildet? Du maa laere meg det. Svintoeft! 6905700[/snapback] Hehe, takk. Sterkt inspirert av den "illustrerte" stilen til bl.a. Jill Greenberg, Jim Fiscus, Andrzej Dragan, Ray Bayer etc... litt vanskelig å lære bort, siden det ikke er en universaloppskrift. Hovedelementene er å fremheve blåkanalen med channel mixer på et layer med soft light-blending, bruke f.eks. high pass-filteret til å fremheve detaljer, masse dodge & burn over hver eneste detalj. Hvis dette skal forklares må jeg skrive ganske mye, det er nesten utelukkende manuellt brush-arbeid. Det blir vanligvis 15-20 layers, mange av dem er channel mixer og fargejusteringer. Hvis man isolerer hvert eneste objekt i et bilde og gir dem forskjellig behandling, vil man få en slags surrealistisk greie. Ingen original ide, men jeg prøver å lage min egen variant av den. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 og jeg også kommer med enda et Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hæhæhæhæhhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæhæ Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Her er mitt booooooooo Endret 30. september 2006 av joltaire Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Lekte meg litt med fargenyanser. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Kjeder vettet av meg og spammer tråden med meg sjøl. 6902524[/snapback] Har sett endel bilder du har tatt nå, og jeg blir mektig imponert hver gang. Du har ikke lyst å dele noen hemmeligheter, for du får utrolig spennende farger og detaljer i bildene dine.... Har dessuten snart en skole-oppgave om portrett. Kunne vært greit med tips... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Det med fargene er ikke så vanskelig. Jeg lager flere layers med hue/saturation eller photo filter, gjerne med grønt eller gult. Deretter maler jeg ut områder som ikke skal påvirkes, og gjør det ganske subtilt. Å legge til et fargestikk som er "feil" kan være effektivt, om man er ute etter en rar og skitten stemning. Deretter maler man over områder som ikke skal påvirkes, og justerer opacity slik at det bare såvidt synes. Channel mixer er også effektivt, skru på monochrome og skru blåkanalen på 100 eller hva som måtte passe, og hold de andre på 0. Sett den på soft light, og vips, masse detaljer fremheves. Man får ikke akkurat glatt hud av den teknikken, så ikke gjør det på bilder av dama. Tror jeg skal prøve å lage en slags tutorial i det bortimot døde tutorial-forumet, og prøve å legge fram de grunnleggende teknikkene. Det er mye jobb, så det blir minst like mye jobb å forklare det. Det er vel lettere når jeg kan legge ved bilder med framgangsmåten. Som sagt, sterkt inspirert av Dragan, Greenberg, Fiscus og de som driver med sånt. Der er det mye inspirasjon å hente. Jeg har stort sett funnet det ut på egenhånd, pluss noen vage retningslinjer fra Andrzej Dragan og Ray Bayer. De vet å holde på hemmelighetene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) tatt for en stund siden og mekka litt i photoshop.. Fjærna alt i bakrunden og la mere lys og rødfarge i annsiktet. bra? Edit: laga også rødt øye, men er kansje litt vanskelig å se. Endret 24. september 2006 av Complexity Lenke til kommentar
Caan Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Slenger ut et jeg tok for en liten stund siden... Har fjernet bakgrunnen og gjort det svart-hvitt, og diverse justeringer i PS. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Til mitt forsvar vil jeg si at jeg kjedet meg noe enormt og var alene hjemme. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 To selvportrett nå som jeg har eksperimentert i "studioet" mitt Jeg kaller det E.T. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Hvorfor henger det en ledning på det siste bildet? Er vel et headset til et eller annet. Har du prøvd å få det til å se ut som om noe "renner" ut fra hodet ditt? I så fall burde du ha croppet vekk det at ledningen deler seg i 2 nederst der. Evt. redigert. Endret 1. oktober 2006 av MobilKnut Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det er som du sier et headset. Jeg skulle egentlig bare prøve ut blitzen for første gang på det bildet, også ble det slik. Jeg har fått mange spørsmål om hva det er og slikt, jeg bør vel fjerne den tipper jeg. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ok, sånn ser jeg ut... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Var det det bildet du hadde tenkt å poste i "Kropp"-konkurransen? Men du kunne ikke pga. du hadde postet det på foto.no? Skjønte du no av det montro? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Var det det bildet du hadde tenkt å poste i "Kropp"-konkurransen? Men du kunne ikke pga. du hadde postet det på foto.no? Skjønte du no av det montro? 7062746[/snapback] Korrekt! Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Et resultat etter litt objektiv-testing og en kjedelig fredagskveld. Ganske kjedelig bilde egentlig, men liker skapheten og fargene. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvilke farger, dynamic? Det var et fint bilde. Likte skarpheten. Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvilke farger, dynamic? Det var et fint bilde. Likte skarpheten. 7087370[/snapback] Hehe, mente sepia filteret. Litt klønete av meg. Høhø =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå