Gå til innhold

Peikepinn på framtidas spelgrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syntes ikke de var så bra heller egentlig, ser bra forskjell på de ekte bildene som det er sammenligna med.

5707336[/snapback]

 

Øh, hehe. Alt sammen er CGI, men med forskjellig lyssetting. Les resten av tråden. Synes noen av bildene er helt sinnsykt realistiske!

Lenke til kommentar

Er det noen som har tenkt på hvor LANG TID det vil ta å lage denne grafikken? Uansett om det finnes en haug med hjelpemidler er det en fantasillion (hrm) polygoner som er med, og alle textures må lages i sinssvak oppløsning...

 

MEN, når det er sagt, så såg jo bildenen fantastiske ut, selv om jeg så absolutt setter gameplay/kontroll foran grafikk. (HINT: Avatar)

Lenke til kommentar
Problemet er ikke å lage supergrafikk til et spill, problemet er å lage grafikk som samtidig kan kjøres av en stor del av markedet, slik at noen faktisk kjøper spillet ditt.

5709835[/snapback]

Ikke bare det, men skal også være en bra grafikkmotor som skal klare å kjøre dette glatt.

 

 

Er det noen som har tenkt på hvor LANG TID det vil ta å lage denne grafikken? Uansett om det finnes en haug med hjelpemidler er det en fantasillion (hrm) polygoner som er med, og alle textures må lages i sinssvak oppløsning...

 

MEN, når det er sagt, så såg jo bildenen fantastiske ut, selv om jeg så absolutt setter gameplay/kontroll foran grafikk. (HINT: Avatar)

5710150[/snapback]

Polygoner er ikke noe problem, de fleste 3dmodeller er highpoly modeller som blir omgjort til lowpoly. Dagens toppmodeller klarer å presse ut ganske mange poly/per

sek, men når du setter inn a.i., mye teksturer, avanserte shadere og bra lys (raytrace lys f.eks) så begynner de fleste skjermkort/grafikk-motorer å slite.

 

Så jo bedre 3dmotorer vi får, jo bedre ser spilla ut, men det tar også lenger tid å lage spilla, da det må være mye mer detaljer. Motoren blir sikkert dyr (pluss at det tar lenger tid å lage spilla, vis de ikke ansetter mer folk, som også koster), så tror små firmaer kommer til å forsvinne (noe som er synd, da grafikk ikke er alt).

Lenke til kommentar
Sigh

 

Hvor mange slike tråder skal man egentlig ha? Er jo et lass av slike tråder vært år, som sikler over 3Ds max rendera bilder som vi garantert ikke kommer til å se på dagens spill for om en god del år.

5707314[/snapback]

 

Sorry...burde ha tenkt meg akkurat det.

 

3-4 hours for the flashlight style images and 6-9 hours for the daylight images.

 

For at det skal kunne funke i et spill så må et bilde kunne rendres over 30 ganger i sekundet. Med andre ord, det er LENGE til spill ser sånn ut.

5707729[/snapback]

 

Eg tipper at me har noken lunde sånn grafikk innen 2011, med tanke på tidlegare utvikling innen grafikk.

Lenke til kommentar

Bildene er renderert i 3D Studio MAX, Lightwave, Maya elns. I tillegg har skaperen renderert dem med Brazil, Vray, eller en tilsvarende plugin. Slik grafikk blir først tilgjengelig når PS4, og oppfølgeren til 360 har eksistert noen år.

 

CGI-bilder er alltid mye tidligere ute enn realtime-grafikk. Det gikk f.eks 20 år fra Bump-mapping ble oppfunnet til det fant veien til PC- og Konsoll-spill.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...