Viking__ Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Usikker på om dette er rett forum; men uansett, så sjekk ut denne linken. Skal vistnok vera dataanimerte bilder. Edit: Blei vist tegna for eitt år sida, men allikevel. Endret 5. mars 2006 av Viking__ Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 Det så ut som et kjedelig spill Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 Det så ut som et kjedelig spill 5706272[/snapback] Ja, men tenk på potensialet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 Sigh Hvor mange slike tråder skal man egentlig ha? Er jo et lass av slike tråder vært år, som sikler over 3Ds max rendera bilder som vi garantert ikke kommer til å se på dagens spill for om en god del år. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 Syntes ikke de var så bra heller egentlig, ser bra forskjell på de ekte bildene som det er sammenligna med. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 Syntes ikke de var så bra heller egentlig, ser bra forskjell på de ekte bildene som det er sammenligna med. 5707336[/snapback] Øh, hehe. Alt sammen er CGI, men med forskjellig lyssetting. Les resten av tråden. Synes noen av bildene er helt sinnsykt realistiske! Lenke til kommentar
pgrundet Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 Kjempe bra'e de Men hva har dette med spill å gjøre? Lenke til kommentar
slash Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 3-4 hours for the flashlight style images and 6-9 hours for the daylight images. For at det skal kunne funke i et spill så må et bilde kunne rendres over 30 ganger i sekundet. Med andre ord, det er LENGE til spill ser sånn ut. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 bildene der er akkurat like relevante for spillgrafikk som spesial efekter i filmer. det er en STOR forskjell på real-time 3d og annen 3d-grafikk. Lenke til kommentar
slash Skrevet 5. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2006 Ja, og med tanke på at flere og flere spesialeffekter fra film blir tatt i bruk i real-time 3d så vil jeg jo si at det vil være meget relevant. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Bra observert Mushi.... -TwiiK Endret 6. mars 2006 av TwiiK Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 De dagslys bildene ser så mye mer ekte ut enn det lommelykt bildene, særlig på dassbildet. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 "Lenge" er et veldig relativt begrep i spillverdenen men jeg tror det blir lenge til vi ser slik grafikk innen spill. Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Problemet er ikke å lage supergrafikk til et spill, problemet er å lage grafikk som samtidig kan kjøres av en stor del av markedet, slik at noen faktisk kjøper spillet ditt. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Er det noen som har tenkt på hvor LANG TID det vil ta å lage denne grafikken? Uansett om det finnes en haug med hjelpemidler er det en fantasillion (hrm) polygoner som er med, og alle textures må lages i sinssvak oppløsning... MEN, når det er sagt, så såg jo bildenen fantastiske ut, selv om jeg så absolutt setter gameplay/kontroll foran grafikk. (HINT: Avatar) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Problemet er ikke å lage supergrafikk til et spill, problemet er å lage grafikk som samtidig kan kjøres av en stor del av markedet, slik at noen faktisk kjøper spillet ditt. 5709835[/snapback] Ikke bare det, men skal også være en bra grafikkmotor som skal klare å kjøre dette glatt. Er det noen som har tenkt på hvor LANG TID det vil ta å lage denne grafikken? Uansett om det finnes en haug med hjelpemidler er det en fantasillion (hrm) polygoner som er med, og alle textures må lages i sinssvak oppløsning... MEN, når det er sagt, så såg jo bildenen fantastiske ut, selv om jeg så absolutt setter gameplay/kontroll foran grafikk. (HINT: Avatar) 5710150[/snapback] Polygoner er ikke noe problem, de fleste 3dmodeller er highpoly modeller som blir omgjort til lowpoly. Dagens toppmodeller klarer å presse ut ganske mange poly/per sek, men når du setter inn a.i., mye teksturer, avanserte shadere og bra lys (raytrace lys f.eks) så begynner de fleste skjermkort/grafikk-motorer å slite. Så jo bedre 3dmotorer vi får, jo bedre ser spilla ut, men det tar også lenger tid å lage spilla, da det må være mye mer detaljer. Motoren blir sikkert dyr (pluss at det tar lenger tid å lage spilla, vis de ikke ansetter mer folk, som også koster), så tror små firmaer kommer til å forsvinne (noe som er synd, da grafikk ikke er alt). Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Sigh Hvor mange slike tråder skal man egentlig ha? Er jo et lass av slike tråder vært år, som sikler over 3Ds max rendera bilder som vi garantert ikke kommer til å se på dagens spill for om en god del år. 5707314[/snapback] Sorry...burde ha tenkt meg akkurat det. 3-4 hours for the flashlight style images and 6-9 hours for the daylight images. For at det skal kunne funke i et spill så må et bilde kunne rendres over 30 ganger i sekundet. Med andre ord, det er LENGE til spill ser sånn ut. 5707729[/snapback] Eg tipper at me har noken lunde sånn grafikk innen 2011, med tanke på tidlegare utvikling innen grafikk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Syntes ikke de var så bra heller egentlig, ser bra forskjell på de ekte bildene som det er sammenligna med. 5707336[/snapback] Litt ägd? Nei den dagen vi for slik grafikk så vil eg si det nærmer seg skummet realistisk Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Bildene er renderert i 3D Studio MAX, Lightwave, Maya elns. I tillegg har skaperen renderert dem med Brazil, Vray, eller en tilsvarende plugin. Slik grafikk blir først tilgjengelig når PS4, og oppfølgeren til 360 har eksistert noen år. CGI-bilder er alltid mye tidligere ute enn realtime-grafikk. Det gikk f.eks 20 år fra Bump-mapping ble oppfunnet til det fant veien til PC- og Konsoll-spill. Endret 6. mars 2006 av superseven Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 7. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2006 man vill ALDRIG finne spill som sløser med polygoner på den måten. når man har så mange polygoner til rådighet vill man nok finne mer intresange ting en stoler og bor å bruke de på for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå