Conejos Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Trenger man virkelig et lydkort dersom hovedkortet har et innebygd lydkort? Utgjør det noen ytelsesforskjell i spill? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Kommer litt ann på dine behov. Til vanlig bruk holder det intigrerte lydkortet lenge. Er du en mer kritisk lytter som har behov utover det vanlige er lydkortet i HK litt knapt. Det kan også virke litt "susete". Men hadde du hatt behov for skikkelig lydkort tror jeg du hadde visst det. Edit: Ingen ytelsesforskjell i spill så vidt jeg vet... Endret 5. mars 2006 av chrlod Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Vis vi tar cs 1.6 som utgangspunkt.. så ville et lydkort stjelt kanskje.. 2FPS? MEn du får et mye bedre lydbilde, og ting blir klarere.. osv.. Anbefaler X-fi kortene til creative Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Lydkort kan avlaste pcen så den blir bedre i spill.. F.eks Creative audigy 2 og X-fi er mer eller mindre kjent for dette. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Lydkort kan avlaste pcen så den blir bedre i spill..F.eks Creative audigy 2 og X-fi er mer eller mindre kjent for dette. 5706283[/snapback] stemmer, dette er vel forde de har en "Onboard" cpu eller noe sånt på lydkortet... dersom du ikke klarer deg med et innebygd lydkort så merker du det selv. om du ikke er "fornøyd" med lyden så kanskje du burde kjøpe et nytt et, creative x-fi er vist veldig bra. selv har jeg et creative soundblaster audigy 2 ZS og er kjempe fornøyd med det(har hatt det i et år ca) Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Til og med et 8 år gamelt Sound Blaster Live! 1024 avlaster CPUen mer enn det integrerte lydkortet. Lå på ca. 7% CPU bruk med det integrerte, mens Soundblasterkortet ligger på ca. 3-4%... samta at lydkavliteten på den analoge utgangen va mye bedre!! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jeg har alltid hatt lydkort, verdsetter lydkort veldig høyt når det gjelder komponenter. liker å vite at det er ordentlig kvalitet og ikke bare det billigste av det billigste som hovedkortprodusenten smekka på for å ha noe å friste folk med. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Man kjøper jo ikke bare lydkort for å få bedre ytelse. Det er lydkvaliteten som er den største forskjellen/fordelen. Jeg har spilt HL2 med onboard lydkort og spilte det på nytt når jeg fikk X-Fi. Det ble en helt annen opplevelse å spille det med X-Fi. Man hørte plutselig lyder man ikke hadde hørt før og hørte også mye bedre hvor skuddene kom fra. Lydkvaliteten på musikk ble også mye bedre. Endret 6. mars 2006 av Morten K Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jeg lurer på hvordan mitt M-Audio 24/96 yter i spill i forhold til creative X-Fi? jeg gav ca 1000kr for det i sin tid (snart 1 år siden) og det er bare stereo, så jeg vil da regne med at lyden er litt bedre der enn på creative sin X-Fi modell som har 5:1, eller er det 7:1? Lenke til kommentar
techs Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Overklokke Cpu litt så den tar det som lyden krever... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 og hvis man allerede har gjort det? i bunn og grunn, så er integrert lydkort dårlig såfremt man skal ha ytelse ut av dataen. (og eller kvalitet) Lenke til kommentar
andreg Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Er ikke spesiellt opptatt av lyd, men var lei av all sprakingen og knitringen som kom fra det integrerte kortet. Satte nylig inn et Audigy 2 ZS i maskina istedenfor å bruke det integrerte Realtec AC97 lydkortet, og må si jeg er veldig fornøyd med resultatet. Sprakingen (som AC97 vistnok er viden kjent for) er fullstendig borte, og med enablet EAX er lyden mye bedre i flere av spillene jeg har testet. Har også et annet hovedkort med et innebygget Soundmax hovedkort, og der har jeg ikke brydd meg om å sette inn et eget lydkort ettersom jeg ikke har lagt merke til noen forstyrrelser der (bruker ikke lyd så ofte på den maskina heller da...). Er vel i bunn og grunn enig med det chrlod skriver; "Men hadde du hatt behov for skikkelig lydkort tror jeg du hadde visst det." Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg har Creative Sound Blaster Audioguy 2 ZS (THX, 7.1, 24-bit/192KHz). Veldig fornøyd . Mye bedre og klarere lyd! Jeg synes lyd er en utrolig viktig del av spill (og film), så å ha et ordentlig lydkort er herlig. I tillegg spiller jeg all musikk fra pcen (har ikke cd-spiller en gang). En annen fordel med lydkort er at du får støtte for flere høyttalere (feks. 4.1 eller 7.1), og Audioguy er til og med THX-verifisert! Anbefaler å kjøpe et lydkort, er ikke så dyrt, og du merker stor forskjell fra on-board-lydkort til billigste Creative. Om det gjør at spill yter bedre dårligere eller bedre vet jeg ikke, men det kan ikke være store forskjellen. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har ikke X-Fi kortene integrert RAM også? Det vil jo hjelpe litt... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ikkje kjøp lydkort for å få høgare FPS, kjøp lydkort for å få betre lydkvalitet, eventuelt fleire egenskapar eller funksjonar. Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har ikke X-Fi kortene integrert RAM også?Det vil jo hjelpe litt... 5741282[/snapback] Det er bare de 2 beste korta (fatal1ty og Elite pro) som har x-ram, ikke ram. Dette får de fortsatt ikke utnytta i spill, men de regner med at de skal gjøre det snart, så jeg personlig vil investere i fatal1ty kortet. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hmm dette viste jeg ikke, etter jeg kjøpte nytt hovedkort har jeg brukt det interne.. kanskje jeg skal sette i lydkortet mitt igjen ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå