Simkin Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) har ikke helt skjønt meg på dette, det jeg hele tiden har trodd, er att jo lavere timings (f.eks 2-3-2-5) er best hvis du skal klokke cpu.. hvis du har 3-4-4-8 ram (value) ram så får du ikke klokka cpu så mye.. men så ser jeg poster der folk skriver att de har høye timings med mer mhz.. hva er egentli best? går det ann å klokke minnet så pc'n blir raskere? hva er egentli best? PC4000(eller høyere) med høye timings, eller PC3200 med lave timings? har selv bestilt med OCZ Dual Channel Platinum Edition 2GB og Opteron 165.. kan jeg fint klokke den til 2.4 og høyere uten å tenkte på minnet? eller må jeg "justere" noe? hadde vært fint om noen kunne svart meg på det.. Endret 5. mars 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 hmm du trenger en skikkelig nerd! så da har du kommet rett. selv er jeg ikke så flink så jeg låser agp/pci port og øker volt på minne og lar det bare følge fsbn på cpu ettersom den er klokket diverse hastigheter Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Man får egentlig ikke så veldig mye høyere ytelse av verken lave timings eller høy frekvens i seg selv, men dersom minnehastigheten blir for lav i forhold til prosessorhastigheten kan det begynne å bety noe. Det er egentlig ikke mulig å si noe veldig generelt om dette, men hvis du må skru ned minnehastigheten fra 200 til 133 MHz tror jeg nok jeg vil anbefale raskere RAM. Noen programmer liker høy minnehastighet veldig godt, og noen liker lave timings. For noen har det omtrent ingenting å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå