Gå til innhold

Feil på strømforsyning, eller defekt hovedkort?

a3w

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått et MSI K8N ultra demo hovedkort og AMD64 demo cpu (retursak). Når jeg prøver å boote kommer det et lite blaff i viftene før alt er helt dødt. Jeg må da skru strømforsyningen av og på for å få denne reaksjonen igjen.

Jeg har testet hovedkortet utenfor pcen med kun cpu i, men uten hell.

Fikk som svar fra netshop at de hadde testet hardware (cpu og hk sammen) og at alt funket da de sendte varene.

Kan det være strømforsyningen (Fortron Source 350W) det er noe galt med, eller kan hovedkortet ha blitt kortsluttet under installasjon?

Hvis strømforsyningen kortslutter hovedkort er det veldig kjedelig å få et nytt hk tilbake som igjen kortslutter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at dette er en Fortron. Denne gir effektive 360w og yter bedre enn 400w+ fra dårligere merker. Ikke noe problem med tidl. A64 s754, 6800gt 2 cd-rom og harddisk, så er ikke for lite strøm.

Grunnen til nytt hk er for øvrig at det forrige på "mystisk" vis ble defekt (fysisk skade av cpu som igjen førte til feil på hk)

Begge strømkablene er koblet til, men det skal også kunne være mulig å starte hk uten den lille cpu-strømkabelen såvidt meg bekjent. Enten er det en defekt på HK eller så er det strømforsyning.

Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem da jeg byttet hovedkortet; PC-en ville ikke starte i det hele tatt. Fant etter hvert ut at det nye hovedkortet, (ASUS P4C800E Deluxe) likte ikke det gamle skjermkortet, (Matrox Dual-Head G-400). Byttet det ut med et Saphire Radeon 9600XT og alt fungerte normalt igjen. (Det var forresten ingenting i veien med Matrox-kortet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...