Xaero Chief Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Go for the xbox version! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Off topic: er de ikke utsolgt for 360 de fleste steder i USA?5706059[/snapback] Jo, men de (EB Games i mitt tilfelle) har akkurat begynt å ta imot forhåndsbestillinger igjen. Skal ikke tilbake til Norge før til påske, og fikk vite at jeg er sikret en boks før det. 399 USD for en premium 5706945[/snapback] Bare husk det at du mulig ikke kan spille europeiske versjoner av spill på den US maskinen... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har forhåndsbestilt CE for X360. Men har spillt litt Morrowind i det siste, og det appelerte ikke i det hele tatt til meg. Derfor tror jeg kommer til å kjøpe GR:AW istedet. OT: Tror dere jeg kan tjene penger på å kjøpe CE, og selge det etterpå? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Valgte xbox 360 her. Selv om jeg kan fint kjøre Oblivion på min PC. 3.2 1gig xt850xt. Har lyst på et 1900 kort men venter til dx10 kortene kommer. Grunnen til at jeg valgte xbox 360: -sitte i sofaen -stå i sofaen -ligge i sofaen -drikke pils i stua -liten trådløs kontroller i hånden -aldri ha bekymringer som spyware som kan gjøre PC tregere -aldri være redd for at du skal få virus -trenger ikke tweake grafikken for bedre/værre framerate -trenger ikke slå på maskinen, vente på OS skal lastes inn så starte spillet -trenger ikke være redd for at hvis jeg får virus/spyware eller annen drit så må jeg bruke de neste timene til å reinstallere -trenger ikke banne høyt når jeg reinstallerte så glemte jeg ta vare på savegames -trenger ikke defrage hard disken -trenger ikke sjekke om jeg har minne nok i task manager -trenger ikke engang å gå bort til maskinen for å starte/skru den av :!: -jeg liker kontroller bedre enn mus/tastatur Endret 6. mars 2006 av avanore Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Off topic: er de ikke utsolgt for 360 de fleste steder i USA?5706059[/snapback] Jo, men de (EB Games i mitt tilfelle) har akkurat begynt å ta imot forhåndsbestillinger igjen. Skal ikke tilbake til Norge før til påske, og fikk vite at jeg er sikret en boks før det. 399 USD for en premium 5706945[/snapback] Bare husk det at du mulig ikke kan spille europeiske versjoner av spill på den US maskinen... 5708688[/snapback] Mener å ha lest en plass at de aller fleste Xbox360-spill skal være sonefrie.. Noen som kan bekrefte/avslå det? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Off topic: er de ikke utsolgt for 360 de fleste steder i USA?5706059[/snapback] Jo, men de (EB Games i mitt tilfelle) har akkurat begynt å ta imot forhåndsbestillinger igjen. Skal ikke tilbake til Norge før til påske, og fikk vite at jeg er sikret en boks før det. 399 USD for en premium 5706945[/snapback] Bare husk det at du mulig ikke kan spille europeiske versjoner av spill på den US maskinen... 5708688[/snapback] Er klar over det, men det byr ikke på noen problemer. Selv om jeg bestiller amerikanske spill på nett, blir det billigere etter at porto og moms er betalt enn å kjøpe europeiske spill i Norge. Det eneste jeg er usikker på er om en amerikansk boks støtter PAL, eller om den kun kan kjøre NTSC (i tillegg til HDTV). Jeg har en tv som støtter NTSC, så det er ikke noe problem så lenge jeg skal bruke den hjemme, men jeg er usikker på om jeg kan bruke den på en tv som kun kjører PAL. Noen som vet? Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Nettopp fått mitt xt1900xtx kort, så pc for meg. Det er jo og litt bedre grafikk på en über pc enn på xboxen (bekreftet av opp til flere anmeldere). Og så hater jeg å spille uten mus og tastatur. Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Ettersom det jeg har lest skal grafikken være like fin på 360 som på pc så gå for pc versjonen mye bedre å spille FPS/RPG spill på Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Enig der, keyboard/mus FTW Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Go for the xbox version! 5708672[/snapback] Næh, for en nyyydelig forklaring! Tror ærlig talt ikke trådstarter trenger utsagn som "gå for PC" eller "gå for Xbox" så særlig mye. Ikke for å høres pesimistisk eller noe. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Go for the xbox version! 5708672[/snapback] Næh, for en nyyydelig forklaring! Tror ærlig talt ikke trådstarter trenger utsagn som "gå for PC" eller "gå for Xbox" så særlig mye. Ikke for å høres pesimistisk eller noe. 5710343[/snapback] Det stemmer. Jeg er klar over at både 360 og PC er gode plattformer for spill. Spiller for det meste WoW nå for tiden, men jeg tviler på at en konsollkontroll hadde vært en god løsning for dette spillet. På det andre siden finnes det spill som gjør seg best på konsoll, f.eks. fighting og racingspill. Grafikk er viktig inntil et visst punkt, men for meg er ikke spillopplevelsen først og fremst avhengig av en ny pixel shader-versjon eller lignende. Har inntrykk av at noen er mer interessert i benchmarks på grafikkortet sitt enn kvaliteten på spillene. Dersom kampsystemet i Oblivion hadde vært som i WoW, er jeg ikke i tvil om at PC hadde vært det beste valget. Etter hva jeg har forstått må man kontrollere kakrakteren langt mer i Oblivion, slik som blokkering og angrep, og man er ikke overlatt til at spillet selv beregner utfallet av slåssingen. Hvis det stemmer ser jeg for meg at man kan ha bedre kontroll på en konsoll, men dette er selvfølgelig ikke mulig å vite før jeg har prøvd. Alt tatt i betraktning, kommer jeg nok til å benytte sjansen til å handle en billig 360 her, ettersom det uansett kommer til å komme eksklusive titler på denne platformen som jeg etterhvert vil spille - og ettersom Oblivion er det eneste 360-spillet jeg kan tenke meg å spille med dagens utvalg, kommer jeg nok til å spille dette på konsoll. Burde det uansett ikke være mulig å lage spill som taklet bruk av mus og tastatur (via USB) på 360en? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Mus og tastatur for Xbox 360 er vel ventet å komme til sommeren. Er enig i at konsoll egner seg best for racing og slåssespill (og PC ikke egner seg der i det hele tatt), mens PC passer bedre for rollespill og FPS. Du har nok rett i at Oblivion ikke blir sånn som WoW (på langt nær). Først og fremst må man jo slå og blokkere selv i Oblivion. Dessuten har utviklerne gjort det sånn at om du ser at du treffer fyren, treffer du han. Spillet avgjør (utifra hvor mye damage våpenet leverer, hvor sterk og treffsikker du er, osv) hvor godt du treffer han. Dette er noe som er irriterende med mange spill. Hvorfor skal man liksom ikke treffe fyren når man faktisk ser sverdet entre kroppen hans? Noen her sier at mods også vil bli nedlastbare for 360. Dette kan godt stemme, men jeg vil da tro at man må modifisere spillet med en PC, og at man kanskje må lage forskjellige versjoner av modifikasjonene for PC og 360. Om det blir slik, er jeg ganske så sikker på at det blir laget langt flere mods for PC-versjonen enn for 360-versjonen. Selv går jeg for PC-versjonen, men ærlig talt tror jeg ikke det har så mye å si om du velger PC- eller 360-versjonen av spillet om du er ganske så herdet med begge deler. Eneste fordel jeg kan se da er at PC-versjonen vil være billigere, og at PC'en etter hvert vil bli kraftigere, og at grafikken dermed vil bli bedre på PC-versjonen med tiden (alltids et lite bonus, det da). Du får vel finne ut selv, trådstarter. Håper bare ikke du angrer deg med ditt valg. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 360. Ingen PC klarer dette spillet i 1600 x 1200 med så mye detaljer. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 360. Ingen PC klarer dette spillet i 1600 x 1200 med så mye detaljer. 5772233[/snapback] Joda Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 360. Ingen PC klarer dette spillet i 1600 x 1200 med så mye detaljer. Det klarer ikke 360 heller, så jeg ser ikke hvor du vil hen? Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ja, det virket litt mye, hva kjører egentlig Xbox360 i? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 360. Ingen PC klarer dette spillet i 1600 x 1200 med så mye detaljer. 5772233[/snapback] Det som suger med pc er at de må velge mellom AA eller HDR. Mange mener det er en liten bagatell da de kan kjøre spillet i 1900x1200. Hva med alle de som har 19" LCD skjerm eller mindre. De får ikke kjørt mere enn 1280x1024. De må kjøpe seg en ny skjerm, eller spille uten AA i 1280x1024 som suger kraftig Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Valgte xbox 360 her.Selv om jeg kan fint kjøre Oblivion på min PC. 3.2 1gig xt850xt. Har lyst på et 1900 kort men venter til dx10 kortene kommer. Grunnen til at jeg valgte xbox 360: -sitte i sofaen -stå i sofaen -ligge i sofaen -drikke pils i stua -liten trådløs kontroller i hånden -aldri ha bekymringer som spyware som kan gjøre PC tregere -aldri være redd for at du skal få virus -trenger ikke tweake grafikken for bedre/værre framerate -trenger ikke slå på maskinen, vente på OS skal lastes inn så starte spillet -trenger ikke være redd for at hvis jeg får virus/spyware eller annen drit så må jeg bruke de neste timene til å reinstallere -trenger ikke banne høyt når jeg reinstallerte så glemte jeg ta vare på savegames -trenger ikke defrage hard disken -trenger ikke sjekke om jeg har minne nok i task manager -trenger ikke engang å gå bort til maskinen for å starte/skru den av :!: -jeg liker kontroller bedre enn mus/tastatur 5708717[/snapback] Enig med avanore... Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Ja, det virket litt mye, hva kjører egentlig Xbox360 i? 5772402[/snapback] Oblivion støtter 1080i (1920x1080) Endret 18. mars 2006 av avanore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå