ZeroII Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Er det noen som har erfaringer med vindusviskere som fryser seg fulle av is ved 0 grader og nedover? Bilen er en Opel OmegaA 1991 modell. Skulle ikke det vært et utkast av varm-luft fra motoren som skulle tine de? Erfaringer/ tips fra noen?? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hvordan fryser de seg fulle forresten? Oppå viskerne, eller er det selve mekanismen som driver viskerne som trøbler? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Det at viskerne fryser er ikke noe unikt for opel, det skjer med alle biler under de rette forholdene. Dette skjer fordi vinduet holder + grader emns lufta og viskerne ute holder - grader. Problemet oppstår enten ved kraftig snøvær eller snø og mye køkjøring, da rekker nemlig frontruta og bli varm slik at snøen som viskes blir bløt nærmest ruta og da fryser det på viskerne. Den beste løsningen for dette er å kjøpe seg vinterviskere som har en helt glatt gumiert utførelse med opphenget til viskerbladet innebygd i gummi. Endret 6. mars 2006 av perpyro Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Det finnes et triks som du kan prøve og det er å slå av varmen til frontruta (defrost) og kjøre varmen bare på føttene i stede. Varmen stiger så du blir ikke å fryse men hovedsaken er at frontruta ikke blir varm nok til at du får slaps på viskeren, har prøvd og det funker faktisk så sant du gjør det før du begynner kjøre. Lenke til kommentar
ZeroII Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Det er selve viskerbladene som fryser, men dette skjer ved kjøring... Når jeg stopper, tiner de etter en stund og da virker de som normalt. Men når jeg begynner å kjøre igjen fryser de på igjen... Dette er spessielt plagsomt på Riksveger der trailere kaster mye dritt opp på frontruten min/ ved bruk av spylervesken som ikke tørkes av igjen.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Bruk av vindusspylervæske når det er noen kuldegrader er ikke bra. Spriten i væska fordamper fort og da sitter du der med fråsent såpevann. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Men du har desverre lite valg når veien blir salta og du får ruta full stadig vekk. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Ganske så nødvendig ja, dessverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå