Muffinman Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Har en delt skriver som står tilkoblet filserveren min med Win2000, og det har fungert fint å skrive ut fra de andre maskinene i nettverket som alle har kjørt WinXP Professional. Nå har jeg en laptop med XP Home Edition, og det har oppstått et problem. Når jeg skal ha tilgang til delte stasjoner på serveren må jeg inn med brukernavnet og passordet hver eneste gang. Når jeg hadde en XP Pro-maskin kunne jeg huke av for "husk passordet", og slapp å gjøre dette flere ganger. På Home-maskinen her det ikke mulighet å angi at passord skal huskes, og således må dette gjøres hver eneste gang. Så til problemet med skriveren: hvis jeg prøver å få tilgang til denne uten videre får jeg beskjed om jeg ikke har tilgang. Om jeg derimot går inn på en delt stasjon og putter inn brukernavn og passord kan jeg fint skrive ut etterpå. Hvordan kan jeg få XP Home til å huske passord og brukernavn slik som Professional gjør, eller kan dette løses ved å gjøre noe med W2K på serveren? EDIT: HTPC`en får tilgang til mediefilene som ligger på serveren uten videre da den kjører XP pro. Så jeg regner med at problemet ligger i at jeg kjører Home på laptop`en. Endret 5. mars 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Har justert på tilgangsrettighetene for skriveren på vertsmaskinen, men det ser ikke ut som det hjelper. Hvis jeg ikke får løst dette må jeg vel koble skriveren til printserveren i min trofaste Asus WL500G router... EDIT: Må vel gjøre litt research før jeg får det sistnevnte til å fungere også... Endret 7. mars 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå