Langtind Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Hei! Hvordan skal man behandle ett batteri for at det skal vare lengst mulig før jeg må kjøpe nytt? Er det greit å la bærbaren stå tilkoblet stømnettet i n timer, eller bør man ta ut batteriet om man vet at pc'en kommer til å være tilkoblet strømnettet i f.eks. 14 timer? På forhånd takk for hjelpen! Arild Langtind Lenke til kommentar
ols Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 moderne bærbare har en type vedlikeholdsladning som ikke bryter ned batteriet i særlig grad (har jeg hørt). selv tar jeg ut batteriet (i oppladet tilstand) og legger det i en lufttett pose i kjøleskapet (til venstre for brunosten), når jeg regner med å bruke maskinen stasjonært i månedsvis. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Du må kun ha batteriet i den bærbare når det skal lades opp eller ikke er tilkoblet strøm nettet. Når det gjelder bruk av batteriet så anbefaler jeg deg å bruke det til ikke det er mer strøm på det. Personlig når jeg sitter på batteristrøm så pleier jeg å ha lokket på lapp'en nesten igjen. Dette gjør at skjermen ikke står på og dermed sparer jeg en masse strøm!! Lenke til kommentar
ElctriX Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 15:46, skrev xeon:Personlig når jeg sitter på batteristrøm så pleier jeg å ha lokket på lapp'en nesten igjen. Dette gjør at skjermen ikke står på og dermed sparer jeg en masse strøm!! men ser du noe da da? Lenke til kommentar
Angelou Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 somregel er det en liten knapp som skrur av det lyset når det blir lagt press på den av skjermen.. er det ikke mye greiere og bare trykke ned den ? =) har du i hvertfall kjangs til og se noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå