sandalH Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei. Skal sjå eit program på web tv på nrk.no, men har lyst å lagre filmfila på ein eller annen måte for å så brenne den ut så eg kan sjå filmen via dvd spelar. Korleis gjer eg det`? Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Last ned programmene Stream Down og URLSnooper. Åpn NRKs web-TV-side, start så URLSnooper, tast in «nrk» som søkeord og trykk på knappen med navn «Sniff Network». Finn en adresse med en .wmv-endelse, og kopier denne til programmet Stream Down. Resten skal gå som en lek. Dette skal fungere. Si ifra om du får det til. Fungerer ikke URLSnooper skikkelig, har du ikke installert alt; du har kanskje glemt å installere «WinPcap»-søkedriveren. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Men må eg lasta ner begge programma? Fekk anbefalt Camtasia hos ein kamerat, men veit ikkje korleis det fungerer. Ikkje om det er gratis versjon heller.. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Jeg har med hell brukt WM Recorder til å ta opp programmer fra NRK, TV og andre. Finnes her: http://www.wmrecorder.com/ - og koster beskjedne $29.95 - eller $10 billigere enn Stream Down. Ut fra det jeg leser om Camtasia på deres hjemmeside er den ikke egnet til dette formålet overhodet. Endret 6. mars 2006 av Beatnik Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 www.bytetastic.com/nrk2 5710625[/snapback] Viss ikkje eg tar heilt feil, ser eg ikkje meininga med å bruka den sida der. Ikkje er det noko raskt, og ikkje kjem det noko "lagre som" opp når eg trykker på programmet eg skal sjå. Skal prøve meir med programma som de har nevnt ovanfrå når eg kjem heim, og skal gi beskjed korleis det går... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 www.bytetastic.com/nrk2 5710625[/snapback] Viss ikkje eg tar heilt feil, ser eg ikkje meininga med å bruka den sida der. Ikkje er det noko raskt, og ikkje kjem det noko "lagre som" opp når eg trykker på programmet eg skal sjå. Skal prøve meir med programma som de har nevnt ovanfrå når eg kjem heim, og skal gi beskjed korleis det går... 5719554[/snapback] Den henter ut alt innholdet fra NRK nett-tv, gir deg et MYE bedre interface og kan gi deg URLene direkte. Du trenger fortsatt et eget program for å ta opp, men dette gjør det mye mer lettvint. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Den henter ut alt innholdet fra NRK nett-tv, gir deg et MYE bedre interface og kan gi deg URLene direkte. Du trenger fortsatt et eget program for å ta opp, men dette gjør det mye mer lettvint. 5720024[/snapback] Ja okey da... Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Den henter ut alt innholdet fra NRK nett-tv, gir deg et MYE bedre interface og kan gi deg URLene direkte. Du trenger fortsatt et eget program for å ta opp, men dette gjør det mye mer lettvint. 5720024[/snapback] Ja okey da... En kjapp test av bytetastic imponerte ikke så veldig mye. Snarere tvert i mot. Jeg prøvde først med Dagsrevyen. Den fantes kun i utgaven for hørselshemmede og var så treg å få opp at jeg ga opp. Dagsrevyen 21 fikk jeg opp, men nyeste innslag var en måned gammelt - mens man på NRKs nettsider får opp alle programmer til og med gårsdagens - og langt raskere. Ser man nøye etter finner man følgende reservasjon: "Straumane fungerar ikkje alltid". Upålitelige saker, med andre ord. Det hjelper ikke stort om interfacet (kanskje) er marginalt bedre enn NRKs hvis alt det andre går mye tregere. I det hele tatt et ikke helt vellykket forsøk på å snylte på NRK, og med tvilsom lovlighet. En annen sak er at man overhodet ikke trenger å vite URL'en hvis man bruker et program som tidligere nevnte WM Recorder. Det er bare å starte WMR og deretter NRK-sendingen, så finner WMR selv ut URL'en til streamen. Endret 9. mars 2006 av Beatnik Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 fungerer dette til direktesendt streaming og, som de du får fra TVKoo!? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Hvis det er WM Recorder du spør om, så kan den ta opp direktesendt streaming fra f.eks. NRK, men ikke fra TVKoo. Iallfall har ikke jeg fått det til. Endret 12. mars 2006 av Beatnik Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Men hvordan kan en ta opp fra TVKOO då?... =) Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Men hvordan kan en ta opp fra TVKOO då?... =) 5740548[/snapback] Aner ikke. Men uansett vil kvaliteten bli såpass dårlig at jeg ikke gidder anstrenge meg for å få det til. Da vil jeg heller anbefale deg å spandere noen få hundrelapper på f.eks. Hauppauge WinTV PVR-150MCE eller lignende og kunne ta opp TV-sendingene i full kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå