Gå til innhold

Spontan reboot med Asus 6600GT

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Sliter hardt og intenst med å finne ut nøyaktig hva som er problemet med skjermkortet Asus GeForce 6600GT 128MB AGP jeg kjøpte for å erstatte min aldrende Asus GeForce 2 GTS V7700 32MB AGP.

Jeg har testet kortet på tre forskjellige spill. I Flight Simulator 2004 (FS2004) krasjer PC'en spontant umiddelbart etter at grafikken er lastet, enten ved at PC'en rebooter eller ved at jeg får dialogboksen "Microsoft Flight Simulator 2004 has encountered a problem and needs to close". GTA San Andreas (GTASA) krasjer på samme måte som sisnevnte spill, dog en smule senere inn i spillet. I Civilization IV (CivIV) kan jeg for det meste spille inntil spillet skal vise meg en video, men det hender spillet krasjer i andre tilfeller.

Med det gamle kortet opplevde jeg samme problem i FS2004, men jeg kunne spille en god stund før det hendte noe. GTASA kjørte uten problemer, mens CivIV ikke er testet på det gamle kortet.

Det er tre mulige årsaker jeg funderer på:

1. For liten effekt fra PSU eller PSU av dårlig merke

2. Dårlig hovedkort (siden jeg også slet noe med det gamle kortet, er dette en god kandidat)

3. Defekt skjermkort (lite trolig, da jeg ikke opplever noen problemer i annet enn spill)

Testene er gjort etter en clean install av windows, samt reinstallasjon av drivere etter fjerning av dem. Jeg har også forsøkt å endre på instillingene jeg kunne i BIOS etter nVidias anbefalninger, uten noen forbedringer.

Hva er mest sannsynlig problemet? Finnes det flere mulige årsaker enn de jeg har listet opp?

Systemet mitt:

PSU - In-Win FSP350-60BN 350W

Hovedkort - Abit KT7A

Prosessor - AMD Athlon 1.2GHz

Minne - 1x256MB PC100 + 1x512MB PC133 SDRAM

Harddisker - 1x Western Digital Caviar WDC2000JB 200GB + 1x Western Digital Caviar WDC1600JB 160GB

DVD - 1x LG GSA4169-B DVD-ROM + 1x LG GSA8163B DVD-RW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med 3D Mark eller noe andre skjemrkort bench programmer, som belaster kortet slik at den går på fulle guffen Hvis de også krasjer så er det sikkert PSu som ikke klarer å lever nok strøm til skjermkort når den er 100% belastet.

staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...