wil Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei. Har nettopp satt sammen min nye maskin. Noen av dere har sikkert sett speccen før, men dere kan se i Profilen min hvis noen lurer. Jeg holder på å formaterer maskina jeg nå. Skal da legge inn Windows 2000 Pro+Sp4 Eng og Windows XP Pro+Sp2 i Dualboot. På hver sine partisjoner så klart. Uannsett: I Bios står det navnet på disken å der er det tallet 300 inni, men når jeg starter maskina vises den bare som 32 GB. Windows 2000 CD`en er med integrert Sp4 på. Noen som vet hvordan jeg får det til? Har ikke mulighet til nett tilgang på den pc`en før i neste uke. Håper noen kan hjelpe. PS: Dette bør jeg kunne, det er jobben min, men er litt vanskelig når jeg sitter med problemet i fanget. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Har DU lest sticky ? 32 GiB er 99 % relatert til en jumpersetting, og ikke manglende støtte for store disker. Jevnfør post nr 6 av Bitex. Sticky i seg selv regnes for mange som den første posten, ikke hele fandenskapet på langt over 2000 svar til tider. Litt mer presisjon er ofte ønsket Trådsarter burde sjekke harddisken for en jumper som står på "Limit to 32 GiB" eller tilsvarende. Endret 5. mars 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Har bare vært borti dette på maxtor disker. Seinest i forrige uke faktisk . E en jumper som står på safe mode elns som e ment for en eller annen form for merkelig server bruk. Av en eller annen syk grunn har de funnet ut at å sette jumperen til d som standard e meget brukervennlig. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Ok. 300 GB Disken står som Slave den nå. og 80 GB disken står som master. Skal sjekke det opp litt senere. Sitter å installerer Windows XP på den nå, så jeg må sjekke det etterpå. rundt 10-20 min tenker jeg. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Det er 4 jumper settingser på disken. Master, Slave Cable Select og et til. Hvor skal jeg sette den da? Den siste jumper pinnen stod det ikke noe på. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Da har jeg funnet feilen. Jeg hadde satt Jumperen til Slave. Det gjør at den får en sperre på 32 GB stod det her. Hvis jeg tar den ut så skal det bli riktig. Får teste det når jeg har installert XP og tatt image. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Da var problemet løst. Jeg tok ut jumperen på 300 GB disken, starta maskina, partisjonerte disken i 6 deler 5x50 og og 1x34 eller noe sånt. Nå er alt bra. Alt går som en drøm.Hehe, XP rekker nesten ikke å starte før den er ferdig oppstarta . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå