Sephirot Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Jeg driver og klokker min A64 3000 med ABIT AV8 uGuru HK og Corsair VS (2*512) ram. Siden minnet er rimelig crappy til overklokking, så må jeg sette ned minnehastigheten, men i BIOS har jeg bare valget mellom 4 dividers (200-166-133-100 Mhz), og da er det vanskelig å finne den "perfekte" minnehastigheten. Er det mulig å gjøre dette i Windows, og i så tilfelle, hvilket program bruker jeg da? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Prøv med systool. Google det så skal du vel finne det. Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Lasta det ned og skal prøve det. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 A64 tweaker, så endrer du memclk frequency til ønsket hastighet eg har det perfekt på 2,4 ghz og 200,37 på minnet Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Men blir systemet mer ustabilt om jeg benytter meg av andre dividere enn dem som er tilgjengelig gjennom BIOS? I SysTools står de andre dividerene merket med "officially not supported", men jeg vet ikke om det da gjelder for selve systools eller for HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå