Vt-iversen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Garantert svindel. Nigerianere er kjente for akkurat det der. Tør banne på at hun skal ha deg til å sende noen penger med Western Union først. Et selskap hvis transaksjoner er 70% svindel. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Garantert svindel. Nigerianere er kjente for akkurat det der.Tør banne på at hun skal ha deg til å sende noen penger med Western Union først. Et selskap hvis transaksjoner er 70% svindel. 5742970[/snapback] er dette ironi ? for det er ikke nødvendigvis en nigerianer som sender ut mailen... Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Her er en til som ville kjøpe tlf av meg Hello I want to buy your item. I am a british enterpreneur with retailing business here in the uk. I need it for my business partner in Nigeria. I will like you to give me the actual postage cost calculated with the post code of his area either by UPS,DHL,FEDEX.or any courier services. I will be paying you with my bank(TT)transfer and you can send the item soon after receiving my payment confirmation from my bank. looking to read from you.and let me know if you are having more than one,actually i wish to buy more than one but if its one item that you are having its okay. Expecting from you now. regards Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hoho Ganske smart da, sette opp et sånt program : ) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Men hva kan de egentlig gjøre med en tom konto ? hadde vært morro og sett hva de hadde svart\gjort hvis du ga dem et nummer til en tom konto konto(f.eks. bsu, siden denne bare kan tømmes ved å kjøpe bolig). Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Kan vel kanskje være et poeng at det som oftest er en del personlig informasjon knyttet til en konto, som man kan tilegne seg på forskjellige måter. F.eks. social engineering. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Men hva kan de egentlig gjøre med en tom konto ? hadde vært morro og sett hva de hadde svart\gjort hvis du ga dem et nummer til en tom konto konto(f.eks. bsu, siden denne bare kan tømmes ved å kjøpe bolig). 5745519[/snapback] Det som vil skje er at du får en sjekk pålydende 10 X kjøpsprisen og de vil ha mellomlegget av deg over til sin konto. Sjekken har forøvrig ingen dekning... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Men hva kan de egentlig gjøre med en tom konto ? hadde vært morro og sett hva de hadde svart\gjort hvis du ga dem et nummer til en tom konto konto(f.eks. bsu, siden denne bare kan tømmes ved å kjøpe bolig). 5745519[/snapback] Ganske lite vil jeg anta, personlig informasjon til en tilfeldig person er lett å finne på andre måter, så jeg tviler på at det er hovedideen til svindelen. AtW Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 har også opplevd disse svindlerne. de tilbyr seg å forhåndsbetale, jeg skjønner ikke helt hvor svindelen ligger? Skjønner jo selvfølgelig at noe er riv ruskende galt når de byr tusenvis av dollar for en gammel cf62 5739477[/snapback] De sender en falsk sjekk på et høyere beløp. Du blir bedt om å betale det overskyttende tilbake samt å sende varen når du får sjekken. Noen dager etter at sjekket er hevet kontakter banken deg og krever pengene tilbake. Konklusjon: Du sitter tilbake uten varen, minus et stort beløp og ser dumt ut av vinduet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg vil veldig gjerne ha IP addressen fra avseneren av en slik e-post slik at vi kan gjøre kort prosess og utestenge de fra bruktmarkedet, har noen den tar jeg gledelig imot per e-post. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Men hva kan de egentlig gjøre med en tom konto ? hadde vært morro og sett hva de hadde svart\gjort hvis du ga dem et nummer til en tom konto konto(f.eks. bsu, siden denne bare kan tømmes ved å kjøpe bolig). 5745519[/snapback] Ville bare gjøre deg klar over at en BSU-konto kan tømmes for alt av penger om man vil. 1. Man kan ta ut alt som det ikke er blitt ført skattegodtgjørelser på. Med andre ord alle pengene du har spart i år. Dette er uten problemer og komplikasjoner. 2. Man kan ta ut hele kontoen. Det innebærer at muligheten for BSU for deg opphører, da du ikke har overholdt avtalen om å låse pengene du har fått fordeler på. Altså har du ikke lenger mulighet til å opprette en BSU-konto, i tillegg tror jeg du får krav fra skattemyndighetene om å betale tilbake skattefradraget. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg har en Nintendo DS som selges i en annonse på bruktmarkedet. Fikk en slik mail jeg også, men jeg lot være å svare. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 hehe, du sier det er latterlig av de tror noen ville gått på den, men jeg tror jeg ville gått på den Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke skulle gjort det. Hadde jeg lagt ut noe for salg og hadde fått en mail om at hun ville kjøpe den, hadde jeg antagelig svart. Kanskje jeg er dum? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå