Gå til innhold

Bruktmarkedet leses i Nigeria!

Muffinman

Anbefalte innlegg

Annonserer en skriver med pris kr. 500,- på bruktmarkedet, og i dag mottok jeg følgende mail:

Compliments of the season,

I am Mrs Lorreta jones, A Nurse in one of U.k hospital and i want to buy this item for my lovely son for his upcoming project in school, therefore, i want you to get back to me with the specifications of the item and the cost of your item including the shipping cost to Nigeria by Fedex/Normal post office.I will be making the payment to you by Bank to bank transfer.I need your urgent reply today.please reply back to [email protected]

Thanks

Lorreta Jones

Syntes denne fortjente en post her.

:!:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en del varer liggende ute på bruktmarkedet selv og hver eneste ting har jeg fått tilbakemelding på av utenlandske kvinner..Henne Lorreta Jones har svart på 3 av tingene og ei som heter Kari Smith har meldt sin interesse i 2 av tinga..jeg ville jo tro at man får tak i akkurat det samme der hvor de kommer fra..

Lenke til kommentar

De sender vel muligens ut automatisk og håper på reply og dermed bekreftelse på gyldig email. Svarer selvfølgelig ikke. Regner i så fall med at adressa blir distribuert videre og innboksen blir relativt velfylt av gode "tilbud" etterhvert...

:)

Lenke til kommentar
De sender vel muligens ut automatisk og håper på reply og dermed bekreftelse på gyldig email.  Svarer selvfølgelig ikke. Regner i så fall med at adressa blir distribuert videre og innboksen blir relativt velfylt av gode "tilbud" etterhvert...

:)

5711362[/snapback]

Hehe ! Ja... hva med 10 kameler for dama di ? ;)

Lenke til kommentar
Dear seller,

Am Mrs Jenny Wales,a Matron in U.K Maternity Hospital,am interested in buying your item for my lovely son for his upcoming Excursion in school.

Let me know the full specification and condition of the item and get back to me with the total cost of the item plus shipment via Fedex or Normal post office of 5-7 days delivery to Nigeria.

i need your urgent respond today,Reply me back to [email protected].

Thanks

Jenny Wales

Smart.

:dontgetit:

Lenke til kommentar
...jeg skjønner ikke helt hvor svindelen ligger?

5739477[/snapback]

Regner med at dette er for å få tak i gyldige epostadresser som skal selges videre til spammere. Svarer du på en slik mail har du bekreftet gyldigheten.

Det kan også være intensjonen å få tak i personlig informasjon som kontonummer, personnummer, navn, adresse osv. som kan benyttes til identitetstyveri.

Jeg postet i humor fordi det er ganske latterlig at de tror at noen går på det, men faktum er vel at kanskje 1 av 1000 svarer og da har de sikkert god uttelling. Slike mail blir ikke sendt ut manuelt, men av roboter som scanner nettsider etter epostadresser. Legg merke til den standariserte teksten, hvor salgsvaren kun er omtalt som "your item".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...