Muffinman Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Annonserer en skriver med pris kr. 500,- på bruktmarkedet, og i dag mottok jeg følgende mail: Compliments of the season, I am Mrs Lorreta jones, A Nurse in one of U.k hospital and i want to buy this item for my lovely son for his upcoming project in school, therefore, i want you to get back to me with the specifications of the item and the cost of your item including the shipping cost to Nigeria by Fedex/Normal post office.I will be making the payment to you by Bank to bank transfer.I need your urgent reply today.please reply back to [email protected] Thanks Lorreta Jones Syntes denne fortjente en post her. :!: Endret 5. mars 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Å great! Du må kødde lenge med henne, be om å få snakke med banken hennes anngående overføring av penger osv Store sjanser for at hun flipper helt Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Typisk, kjent svindel. Du vil ha 500kr for tingen, hun vil betale 5000$.. Så skal du ta det tingen koster av det, og sende resten til en onkel e.l. en annen plass.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Send et svar, så skal du se et svaret tilbake er et meget typisk standarisert reply: de kommer ikke til å lese det engang, kun sende noe møl tilbake Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 huff men tenk om hun faktisk skal ha den til sønnen? så får han ikke gjort prosjektet sitt likevel! dere er onde dere Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 huff men tenk om hun faktisk skal ha den til sønnen? så får han ikke gjort prosjektet sitt likevel! dere er onde dere 5708194[/snapback] Du har vel ikke hørt om litt ironi vel..? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Du har vel ikke hørt om litt ironi vel..? 5708245[/snapback] jepp, det den posten er ganske morsomt at de faktisk prøver seg på sånn selv på bruktmarkedet lissom. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jeg har en del varer liggende ute på bruktmarkedet selv og hver eneste ting har jeg fått tilbakemelding på av utenlandske kvinner..Henne Lorreta Jones har svart på 3 av tingene og ei som heter Kari Smith har meldt sin interesse i 2 av tinga..jeg ville jo tro at man får tak i akkurat det samme der hvor de kommer fra.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hihi, Rart de leser norske annonser?;p Nigeria.. Er ikke det et fattig lang egentli? Eller er jeg helt på bærtur med samfunnsfagen? (Har akkurat hatt om I/U/NIC/MUD?-land så burde vel kunne det ) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 De sender vel muligens ut automatisk og håper på reply og dermed bekreftelse på gyldig email. Svarer selvfølgelig ikke. Regner i så fall med at adressa blir distribuert videre og innboksen blir relativt velfylt av gode "tilbud" etterhvert... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 De sender vel muligens ut automatisk og håper på reply og dermed bekreftelse på gyldig email. Svarer selvfølgelig ikke. Regner i så fall med at adressa blir distribuert videre og innboksen blir relativt velfylt av gode "tilbud" etterhvert... 5711362[/snapback] Hehe ! Ja... hva med 10 kameler for dama di ? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jeg byr 11! og slenger med en ny mailkonto til han som la den ut på nettet ;-) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Det medfølger et par grinete unger også... Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 hmm da dropper vi det budet da.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Dear seller,Am Mrs Jenny Wales,a Matron in U.K Maternity Hospital,am interested in buying your item for my lovely son for his upcoming Excursion in school. Let me know the full specification and condition of the item and get back to me with the total cost of the item plus shipment via Fedex or Normal post office of 5-7 days delivery to Nigeria. i need your urgent respond today,Reply me back to [email protected]. Thanks Jenny Wales Smart. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Flere som leser samme annonse hehe Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 har også opplevd disse svindlerne. de tilbyr seg å forhåndsbetale, jeg skjønner ikke helt hvor svindelen ligger? Skjønner jo selvfølgelig at noe er riv ruskende galt når de byr tusenvis av dollar for en gammel cf62 Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Kanskje litt over-ivrig på å få seg skriver? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 ...jeg skjønner ikke helt hvor svindelen ligger? 5739477[/snapback] Regner med at dette er for å få tak i gyldige epostadresser som skal selges videre til spammere. Svarer du på en slik mail har du bekreftet gyldigheten. Det kan også være intensjonen å få tak i personlig informasjon som kontonummer, personnummer, navn, adresse osv. som kan benyttes til identitetstyveri. Jeg postet i humor fordi det er ganske latterlig at de tror at noen går på det, men faktum er vel at kanskje 1 av 1000 svarer og da har de sikkert god uttelling. Slike mail blir ikke sendt ut manuelt, men av roboter som scanner nettsider etter epostadresser. Legg merke til den standariserte teksten, hvor salgsvaren kun er omtalt som "your item". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå