Gå til innhold

Maskina henger seg....

Lurtz

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pentium 4 1800 mhz prosessor på et Jetway 845DDA hovedkort,512 mb ram,Creative Geforce 4 ti4400 skjermkort,Realtek nettverkskort og 250 W strømforsyning. Jeg har følgende problem:

Når jeg spiller nye spill som bruker 3d (f.eks warcraft 3) så rebooter maskina seg selv. Dette kan skje etter kort tid (5-10 min) eller etter litt lengre tids spilling (30 - 60 min). Hva i all verden kan det være ? Jeg kjørte Benchmark i 3dmark2001 SE og der hang det seg ikke...så jeg tror ikke det er grafikk kortet.Kan det være at strømforsyningen er for liten ?

Det er jævlig irriterende at dette skjer,så jeg blir meget glad hvis noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri høyere enn 40-50 grader,maks temp jeg har sett på den hittil er 49 grader. Men spilla henger seg selv om maskina nettopp er skrudd på og ikke er varm i det hele tatt. Jeg har sjekka,verken skjermkort,prosessor eller hovedkort er spesiellt varmt

Lenke til kommentar

Hei og velkommen til forumet! :smile:

Ser du til venstre på siden her, finner du en søk funksjon. Bruk den. Det er mange andre som har har eller har samme problem som dette.

Men så til problemet ditt. Ser du har liten strømforsyning. Se om du kan få lånt ei større ei av noen kamerater eller noe. 300w bør holde.

Jeg tror du kan utelukke skjermkortet ditt. Tviler på at det er problemet.

Derimot kan det være varmen på prosessoren din. Sjekk ut den. Mål tempratur ved litt idling og etter ei runde eller 2 med 3dMark. Ta forresten og sjekk kjøleribba også. Den kan jo være full av støv. Det senker kjøleevnen betraktelig.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-21 18:59, skrev Lurtz:

Aldri høyere enn 40-50 grader,maks temp jeg har sett på den hittil er 49 grader. Men spilla henger seg selv om maskina nettopp er skrudd på og ikke er varm i det hele tatt. Jeg har sjekka,verken skjermkort,prosessor eller hovedkort er spesiellt varmt

CPUen blir jo varmest når du spiller. Bruk programmet CPU Stability Test og velg "CPU warming only". Bruker gjerne Motherboard Monitor eller annen software-temp-måler samtidig. Så finner du iallfall ut om det er det som er problemet eller ikke. :smile:

Edit: Forøvrig er jeg overrasket over at mange her på forumet som "skryter" av lav max.temp EGENTLIG ikke har målt maxtemp... Med CPU Stab. Test har jeg f.eks. fått til atskillig høyere temperaturer enn med en par runder spill/benchmark. Så var det sagt. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-09-21 19:04 ]

Lenke til kommentar

Jepp sannsynligheten er stor får att det er strømforsyningen ,, ja mange produsenter av Geforce 4 ti 4200 +++ annbefaler minimum 350 watts strømforsyning/PSU , så en 250 watter blir som regel alt for liten :sad:

så kjøp deg ny PSU og ting vil nok ordne seg ':)

godt tips på billi og god strømforsyning:

Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Dual Fan

Strømforsyning for PIII/AMD/P4 CPUs 324kr på komplett.no

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

[ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-09-21 20:27 ]

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...