Stigma Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Heys! Jeg sliter litt med å få begge strømforsyningene mine til å starte på kommando fra start-knappen. Jeg leste en artikkel for lenge siden der jeg leste hvordan jeg skulle gjøre det men den finner jeg søren ikke igjen. Det jeg prøvde nå var å koble den grønne (power on) ledningen fra PSU nummer 2 (den sekundære som driver peltier og vifter mm.) inn på den grønne primære PSU'en (den som står inn på hovedkortet og i tillegg driver HD'er CD'er osv. Relutatet er: 1) Jeg kan starte den primære, og alt funker flott, men jeg kan ikke ha den på mer en 2 minutter før CPU'en blir så varm at jeg ikke tør å ha den på lenger (det er selvfølgelig fordi peltier-elementet ikke er strøm på) 2) Jeg kan starte den sekundære, da blir CPU'en fort kald, så peltier'et fungerer fint siden det ikke tar mange minuttene før den når minusgrader. Viftene gunker også så at ser greit ut. 3) Jeg KAN starte begge PSU samtidig, men da får jeg ikke signal på skjermen?? Av en eller annen merkelig grunn.. Peltieret går, CPU'en før tydeligvis strøm, men ikke noe signal til skjermen... Mistanken min er at jeg har koblet feil i PSU'ene med de ledningene siden jeg gjorde det på "husken" og det var lenge siden. Kan noen der ute gi meg en link, eller forklare meg hvilke ledninger som må kobles for at alt skal funke med 2 PSU ?? PLEASE! -Stigma Lenke til kommentar
Valdemar Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg tror at du må kortslutte-5V og +5V på den sek. PSU??? men kan ikke si det med sikkerhet... Lenke til kommentar
xthal Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Kjøp deg et standard rele på f.eks. biltema og koble det opp slik at når PSU1 starter så tar 12V der seg av å koble sammen grønn med en sort på PSU2... Hvis du skjønner hva jeg mener :razz: *rote rote, hvor er den jævla kaffekanna* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå