aenima Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei. Jeg har litt problemer med å få lagret det man velger i en drop down meny til en variabel som jeg så sender til databasen. koden ser slik ut: <td><b>Opponent:</b></td><td><input type=\"text\" name=\"Opponent\" size=\"15\" maxlength=\"30\" value=\"".$_POST['Opponent']."\"><p></td> </tr> <tr> <td><b>Map:</b></td><td> <select name=\"map\"> <option value=\"de_dust2\">de_dust2</option> <option value=\"de_inferno\">de_inferno</option> <option value=\"de_nuke\">de_nuke</option> </select> <p></td> I tillegg har jeg denne koden som sjekker om man har valgt et map: //check for a map if (empty($_POST['map'])) { $m = FALSE; $message .= '<p>you forgot to enter map!</p>'; } else { $m = $_POST['map']; } Jeg må altså få satt det som blir valgt inn i $_POST['map'] Problemet mitt er å få satt det man velger i drop down menyen til variabelen $m. Lenke til kommentar
aenima Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Problemet er fixa. Bytta ut //check for a map if (empty($_POST['map'])) { $l = FALSE; $message .= '<p>you forgot to enter map!</p>'; } else { $l = $_POST['map']; } Med: //check for a map $m = $_POST['map']; Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 dd2, inf og nuke er kanskej litt få map om man skal legge opp resultat etter kamper?(hvis det er det scriptet ditt er til da) Lenke til kommentar
aenima Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) måtte få scriptet til å fungere først Har lagt til alle nødvendige maps. www.ond.no Endret 6. mars 2006 av aenima Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå