stinger82 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Har bestemt meg for nytt hk (maks 2000) og enten opty 170 eller 175. Hvilket hk, skal jeg gå for for og få mest mulig ut av prosessoren? Og kanskje ett "litt bak mål spørsmål" men er det mulig og bestille, slik at man får den steppingen man vil ha fra nettbutikkene? Hva er best stepping for henholdsvis opteron 170 og 175? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Dette hovedkortet skal være bra: Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16 1849 kr Som regel har vel butikkene kun én stepping på lager, siden prosessorene i et parti har samme stepping. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Har sett litt på det ja. Men sikler også på Dfi expert kortet. Hvilke av disse er best da? Noen som har nr på den beste steppingen til opteron 170 og 175? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Bare et spørsmål jeg smyger inn, hva er stepping`? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Bare et spørsmål jeg smyger inn, hva er stepping`? 5707123[/snapback] Det er utgave av prosessormodellen. Wikipedia har litt informasjon. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 DFI kortet er nok uten tvil å foretrekke når det gjelder overklokking. Se forøvrig trådene jeg startet, som jeg har linket til i signaturen min. Lurer du på noe kan du sende pm. Lykke til!! Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Okey Men hvordan er støynivået på DFI kortene da? Har en ganske stillegående pc nå, og vil ikke ødelegge det men en liten hissig chipsett vifte.? ser ut som den sitter ganske nærme skjermkort porten, den kommer ikke i veien for et stort/langt skjermkort? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Tja, den er ganske hissig ja. Men det er først ved "hard" belastning, og det blir det fort når du skal ha dual core, som sannsynligvis skal overklokkes?! Jeg lurer vel litt på om den passive løsningen på A8N-SLI DELUXE kortet takkler all varmen som blir produsert som følge av overklokking av en dual core. Regner med at NB`en blir meget varm. Jeg var ganske lettet over å få byttet ut NB kjøleren ut med en vannavkjølingsblokk. Når det er sagt er det ikke noe problem å bytte den ut med en annen kjøler, expert korta har ny layout, som gjør at lange skjermkort ikke er noe problem lengre. Det er ett problem på di andre korta. Jeg løste det ved å kjøre skjermkortet i det sekundære PCIe sporet. Ytelse tap var rundt 50 poeng i 3dmark 03, så det er ikke noe å tenke på. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Flott. Men vet du om alle expert kortene er av den nye typen eller? Hvilken opty vil du anbefale? Skal klokkes for det den er god for Og har nå steppingen så fryktelig mye og si? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Flott. Men vet du om alle expert kortene er av den nye typen eller? Hvilken opty vil du anbefale? Skal klokkes for det den er god for Og har nå steppingen så fryktelig mye og si? 5707783[/snapback] Jepp, alle Expert kortene og Venus har den nye layout`en. Tja, jeg ville anbefale en Opteron 165, siden de vanligvis klokker ganske likt uavhengig av modell nr. En Opteron 180 kan i enkelte tilfeller klokke dårligere enn en god 165. Som sagt, det blir bare gambling. Jeg har selfølgelig mer "tro" på en Opteron 180 enn en 165. Men i forhold til prisen så får du nok sannsynligvis mest for pengene med en 165. Tja, jeg følger ikke med på dette stepping sirkuset for tia. Sjekk Den Store Opteron 165 tråden du. Kommer nok noen gode tips ang. steppinger her. Stepping har nok en del å si, enkelte steppinger er meget gode og andre er mindre gode. Batch nr. kan også ha litt å si. Dette er ett 5 siffret tall, og lavest mulig siffre på de tre siste betyr vanligvis bedre kjerne. for eks. xx001 er bedre enn xx002 osv. Min er 50078. Altså xx078. Som er ganske greit. En xx100 + er ikke fult så bra. Dette er ingen eksakt vitenskap, så variasjoner vil forekomme. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå