Gå til innhold

LCD TV eller vanlig data LCD

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Jeg hadde jo planer om å kjøpe LCD TV med data inngang, men har kommet på en bedre idè. Er det da bedre å kjøpe en LCD skjerm (data skjerm), ja, si en 19" LCD og et TV kort i maskinen?

Eller er det best med LCD TV med data inngang. (DVI)

Data LCD skjermer klarer jo større oppløsning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hvilket formål du skal bruke det til?

Hadde du tenkt deg en LCD-TV på 17-20" så er det nok like greit med en LCD-monitor til PC og et ålreit TV-kort. Hadde du tenkt deg noe større enn dette blir det fort ganske dyrt om du skal ha LCD-monitor med høy oppløsning.

Jeg flytter hjemmefra ganske snart. Jeg kommer mest sansynlig til å kjøpe med en 32" LCD-TV og koble en PC til denne. Så sitter jeg å chillern i sofa'n på litt avstand med trådløst tastatur og mus :cool:

Om man sitter på avstand så går 1360x768 fint på en 32" LCD.

Men får du Dell 2405FPW på tilbud så kan jo det være en fin mellomting. Da har du knallgod oppløsning på 1920x1200, men du mister jo da litt på størrelsen som er digg å ha når man skal lene seg tilbake litt på avstand og se film.

Pr. nå har jeg en Dell 2005FPW og PC med TV-kort og jeg er veldig fornøyd med det. Passer strålende på gutterommet. Men når jeg flytter og skal ha TV- i et større rom med sofainnredning blir 20" for lite.

Altså.

- Skal du se på TV på kontorpulten = LCD-monitor og TV-kort

- Skal du se TV og bruker PC'en litt på avstand (i f.eks en sofa) så er det fint med en LCD-TV 26-32"

- Skal du ha en mellomting som fint kan brukes til begge deler (lene deg tilbake og se TV/film, samt jobbe nærme) = 24 LCD monitor og TV-kort.

Bestem deg for dette. Så kan du sikkert få anbefalinger ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Det kommer helt ann på hvilket formål du skal bruke det til?

Hadde du tenkt deg en LCD-TV på 17-20" så er det nok like greit med en LCD-monitor til PC og et ålreit TV-kort. Hadde du tenkt deg noe større enn dette blir det fort ganske dyrt om du skal ha LCD-monitor med høy oppløsning.

Jeg flytter hjemmefra ganske snart. Jeg kommer mest sansynlig til å kjøpe med en 32" LCD-TV og koble en PC til denne. Så sitter jeg å chillern i sofa'n på litt avstand med trådløst tastatur og mus  :cool:

Om man sitter på avstand så går 1360x768 fint på en 32" LCD.

Men får du Dell 2405FPW på tilbud så kan jo det være en fin mellomting. Da har du knallgod oppløsning på 1920x1200, men du mister jo da litt på størrelsen som er digg å ha når man skal lene seg tilbake litt på avstand og se film.

Pr. nå har jeg en Dell 2005FPW og PC med TV-kort og jeg er veldig fornøyd med det. Passer strålende på gutterommet. Men når jeg flytter og skal ha TV- i et større rom med sofainnredning blir 20" for lite.

Altså.

- Skal du se på TV på kontorpulten = LCD-monitor og TV-kort

- Skal du se TV og bruker PC'en litt på avstand (i f.eks en sofa) så er det fint med en LCD-TV 26-32"

- Skal du ha en mellomting som fint kan brukes til begge deler (lene deg tilbake og se TV/film, samt jobbe nærme) = 24 LCD monitor og TV-kort.

Bestem deg for dette. Så kan du sikkert få anbefalinger  ;)

5704573[/snapback]

Det blir da å ha skjermen på veggen forran skrivebordet. 30, 40cm forran meg. Så jeg å tror det hadde vært best med LCD skjerm og TVkort i prisklassen 800-1000kr

Lenke til kommentar
En 20" Widescreen hadde da vært ypperlig. NEC sin Widescreen er gullgod. Dell sin er hakket bak, men hakket rimeligere når den er på tilbud. Begge er å anbefale.

5705111[/snapback]

Eneste kravet jeg setter er DVI inngang og 19" eller større.. Og helst Widescreen å, men det er ikke et "must"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...