Gå til innhold

problem med tast. på k750i

Anbefalte innlegg

hepp, som emnetittelen viser så har jeg "litt" problemer med tastene på min k750i, de virker rett og slett ikke lenger !

kjøpte tlf. brukt her for et par dager siden, oppgraderte den til en w800i og tenkte at nå skal jeg jammen ta og bytte deksel på den og så den ikke ser så brukt ut, som sagt så gjort.

hele bytteprosessen gikk rimelig smertefritt for seg, men så da jeg har satt den sammen så støter jeg på problemet mitt, tastene funker ikke, joysticken fungerer, men ingen av de andre tastene. åpnet den og satte den sammen igjen fra "bunn" av, men nei, samme greiene nå og.

har koblet til alle koblinger og er 155% sikker på at det ikke er noen deler som mangler, så, noen som vet hva det kan være? Og om evt. jeg f.eks kan levere den inn til Elkøp så dem kanskje kan fikse det for meg? (den er originalt kjøpt via MPX.no, men ikke sikker på om de gjør noe siden jeg har oppgradert den til en w800i)

litt hjelp er høyst velkomment ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noen råd til deg, i uvilkårlig rekkefølge.

Velger du å sende inn mobilen til reparasjon, bør du sette på det orginale K750i dekselet. Problemet da er at du har flashet den til W800i, om jeg forstår deg rett og dermed vil verkstedet se at du har "tuklet" med mobilen og da vil de ikke reparare mobilen.

Dermed ville jeg åpnet den igjen. Dvs du tar av både front og bak-dekselet, lar kun tastene ligge på og så slå den på. Dette for å teste om tastene fortsatt fungerer. Når mobilen er slått på, og tastene ligger på, manøvrer og skriv f. eks en tekstmelding som du sender.

Hvis dette fungerer, da er ingenting galt med tastene.

Jeg mistenker dog at kontakten mellom hovedkortet og tastene ikek fungerer. Dvs du ikke har koblet tastene på hovedkortet. Det er et kontaktpunktet nede til høyre. Sjekk om du har koblet på.

Lykke til!

Lenke til kommentar

joda, er klar over det kontaktpunktet til tastene, har sjekket det x antall ganger uten noen lykkelige resultater, så ja, jeg vet liksom ikke helt nå, kan det være at selve kontaktpunktet (enten på hovedkortet eller til tastene) som har blitt skadet ? isåfall så er det vel ikke så mye jeg kan få gjort :\

edit- Alt av tastaturlys lyser opp, så jeg vet ikke, men det virker som om den ikke registrerer at jeg trykker på tastene, heller ikke når jeg la mer trykk på dem reagerte de :/

Endret av DaChronix
Lenke til kommentar

nope, intet som skjer om jeg går direkte på den hvite plata heller, føler at knappen går inn, men intet som blir registrert videre :(

så enten så får jeg ikke kontatken ordentlig i som nevnt, eller så må den være gåen - slik ser nå jeg det, kanskje skal høre med noen på elkjøp imorra om de bare kan ta en titt, kanskje de får den ordentlig på (om det er det som er feilen da vel å merke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...