Gå til innhold

P4B533-V problemer - Hjelp!


Betroz

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg fått alle tinga jeg trenger for å bygge mitt Intel system.

- Asus P4B533-V

- P4 2.8 Ghz

- Swiftech MCX4000B ribbe

- De andre tinga jeg har ser dere i signaturen min.

 

La på ett tynt lag med AS3 og satte på ribba riktig. Tro meg, den satt på perfekt. Koblet til alle kabler osv. Da jeg skulle starte opp kom det absolutt INGENTING opp på skjermen, ikke BIOS engang. Men alle vifter, harddisker og CD-ROM startet opp. Testa da dette :

 

- resatte CMOS

- tok ut og inn batteriet

- sjekket jumpere

- testet med ett annet skjermkort

 

Uansett hva jeg prøvde så ville det ikke funke. Jeg tok ut de nye tinga og satte i AMD igjen, og alt funker!

 

Er hovedkortet død? CPU død? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle svar :smile:

Jeg har tilogmed prøvd med alle 3 strømkontaktene på kortet. Lite sannsynlig at det er ett PCI kort som har skylda siden alt funker på A7V333 kortet...

 

Men å plugge i hodetelefon til det integrerte lydkortet har jeg ikke testet. Men uansett så burde det komme NOE fram på skjermen. Står i manualen at det skal komme pipelyder hvis det er noe galt med CPU eller RAM. Og det kommer ikke.

 

Hvis dere ikke har noen flere forslag, så ringer jeg PSData til Mandag og hører. Kan jo være defekt hovedkort...

Lenke til kommentar

hei :razz: sjekk i manualen din om hvilke slotter (pci/agp) som deler irq, ta ut alle pci (ganske bra forslag faktisk) ikke ha lydkort nærmest agp. koble til pc-speaker og hør på ulinga hva det betyr.

 

forresten, hovedkortet kom lenge før 2.8 kom, kanskje det trenger en bios oppdatering før den i det hele tatt takler selve cpuen ?

 

 

enda mer edit, den skal faktisk også kjøre på en annen volt enn de tidligere cpuene (bare 0,05 mer men..

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Snask på 2002-09-21 19:04 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Snask på 2002-09-21 19:06 ]

Lenke til kommentar

Snask!! :smile:

 

Det med IRQ konflikter er noe av det første jeg kikker på når jeg skal sette i PCI korta. Så det er i orden.

 

Det med BIOS var smart sagt, men selv om ikke den finner CPU'n som 2.8 Ghz, så burde det komme noe fram på skjermen uansett....

 

Bytte tastatur...øhhhh det funker på ett annet hovedkort (A7V333).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-21 19:41, skrev Betroz:

Snask!! :smile:


Det med IRQ konflikter er noe av det første jeg kikker på når jeg skal sette i PCI korta. Så det er i orden.


Det med BIOS var smart sagt, men selv om ikke den finner CPU'n som 2.8 Ghz, så burde det komme noe fram på skjermen uansett....


Bytte tastatur...øhhhh det funker på ett annet hovedkort (A7V333).



 

Hvis BIOS ikke kjenner igjen CPU, så vil det ikke dukke opp noen ting.

 

IRQ konflikter har jeg til dags dato ikke opplevd at skaper denne type problem. Mange andre, men aldri svart skjerm.

 

Hvis noen du kjenner har en P4 av "eldre" årgang, så kunne du jo be pent om å få låne den og teste?

 

Husk å flashe før du leverer tilbake da! (Hvis det virker...)

 

-KJ

Lenke til kommentar

For jeg har sendt deg flere e-poster. Men det ser ikke ut som du har fått de...

 

Har ikke du e-post [fjernet e-post-adresse] ?

Vel... Kanskje du gidder å sende en melding til [fjernet e-post-adresse] så jeg får vite e-post adressen din som jeg tenkte å sende en lang e-post til. :razz:

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt lignende problemer før.. Det kommer enten fordi CPU er overklokka for mye eller dette:

 

Jeg har lagt hovedkortet på bobleplast, antistatiske poser, og andre ting, altså ikke inni kabinettet noen ganger for å teste ting før jeg setter alt inn i pcen. Da hender det av og til at den starter men inenting kommer på skjermen. Da har jeg pleid å måtte løfte den fra underlaget, altså holde hovedkortet i hånda og starte PCen, så funker det... Er nok noe som leder strøm galt under HKet. Regner med du har HKet ditt i et kabinett? Prøv å gjøre som jeg sa, ta det ut og hold det i hånda, pass på atingenting som ikek skal er borti kortet. Det høres dumt ut, men det har fungert for meg. Er vel bedre å pese litt med å skru det ut enn å vente til lang utti oktober.

 

Pirate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...