Betroz Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 I dag hadde jeg fått alle tinga jeg trenger for å bygge mitt Intel system. - Asus P4B533-V - P4 2.8 Ghz - Swiftech MCX4000B ribbe - De andre tinga jeg har ser dere i signaturen min. La på ett tynt lag med AS3 og satte på ribba riktig. Tro meg, den satt på perfekt. Koblet til alle kabler osv. Da jeg skulle starte opp kom det absolutt INGENTING opp på skjermen, ikke BIOS engang. Men alle vifter, harddisker og CD-ROM startet opp. Testa da dette : - resatte CMOS - tok ut og inn batteriet - sjekket jumpere - testet med ett annet skjermkort Uansett hva jeg prøvde så ville det ikke funke. Jeg tok ut de nye tinga og satte i AMD igjen, og alt funker! Er hovedkortet død? CPU død? Hva tror dere? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Dersom du kobler høytalere/headset til det integrerte lydkortet, skal du får muntlig beskjed om hva som er galt? Har du forresten husket å koble til begge strømkontaktene på hovedkortet? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Skal du overklokke mye og har P4 over 2GHz bør du bruke den kvadratiske utenom. Den andre bør betraktes som en nødløsnining, dette stod det ikke veldig mye om i brukermanualen min hvertfall. Lenke til kommentar
arne12 Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Det kan være et PCI kort som hindrer deg... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 prøv å fjere alt fra hk utenom prosessor og minne så klart resett så kortet å prøv å starte Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Takk for alle svar :smile: Jeg har tilogmed prøvd med alle 3 strømkontaktene på kortet. Lite sannsynlig at det er ett PCI kort som har skylda siden alt funker på A7V333 kortet... Men å plugge i hodetelefon til det integrerte lydkortet har jeg ikke testet. Men uansett så burde det komme NOE fram på skjermen. Står i manualen at det skal komme pipelyder hvis det er noe galt med CPU eller RAM. Og det kommer ikke. Hvis dere ikke har noen flere forslag, så ringer jeg PSData til Mandag og hører. Kan jo være defekt hovedkort... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Glemte å si en ting. Jeg holdt også fingeren på kjøleribba ett par minutter, og den var iskald... Kanskje ikke hovedkortet sender strøm til CPU? At voltgeneratoren eller hva den heter er defekt? Lenke til kommentar
Snask Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 hei :razz: sjekk i manualen din om hvilke slotter (pci/agp) som deler irq, ta ut alle pci (ganske bra forslag faktisk) ikke ha lydkort nærmest agp. koble til pc-speaker og hør på ulinga hva det betyr. forresten, hovedkortet kom lenge før 2.8 kom, kanskje det trenger en bios oppdatering før den i det hele tatt takler selve cpuen ? enda mer edit, den skal faktisk også kjøre på en annen volt enn de tidligere cpuene (bare 0,05 mer men.. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Snask på 2002-09-21 19:04 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Snask på 2002-09-21 19:06 ] Lenke til kommentar
Dfx Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 prøv engang og dra ut kontakten til tastatur også sett den in igjen - prøv et annet tastatur Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Ser ut som det er feil på hk, men det er ingen fare du har som jeg kjøpt det på psdata og der er det topp service, men uansett er det litt kjedelig att ting ikke funker Lenke til kommentar
ponke Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Byggeren, gidder du å sjekke din e-post? [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-21 23:08 ] Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Snask!! :smile: Det med IRQ konflikter er noe av det første jeg kikker på når jeg skal sette i PCI korta. Så det er i orden. Det med BIOS var smart sagt, men selv om ikke den finner CPU'n som 2.8 Ghz, så burde det komme noe fram på skjermen uansett.... Bytte tastatur...øhhhh det funker på ett annet hovedkort (A7V333). Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Hvis jeg må sende kortet tilbake til PSData så tar det LANG tid før jeg får nytt. De får nemlig ikke fler kort inn på lager før 19. Oktober... Ble skikkelig nedtur dette her...jeg som skal bytte fra AMD til Intel... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Spør pent om du ikke får pengene tilbake istedet. Og kjøp et på komplett. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Den 2002-09-21 19:41, skrev Betroz:Snask!! :smile:Det med IRQ konflikter er noe av det første jeg kikker på når jeg skal sette i PCI korta. Så det er i orden.Det med BIOS var smart sagt, men selv om ikke den finner CPU'n som 2.8 Ghz, så burde det komme noe fram på skjermen uansett....Bytte tastatur...øhhhh det funker på ett annet hovedkort (A7V333). Hvis BIOS ikke kjenner igjen CPU, så vil det ikke dukke opp noen ting. IRQ konflikter har jeg til dags dato ikke opplevd at skaper denne type problem. Mange andre, men aldri svart skjerm. Hvis noen du kjenner har en P4 av "eldre" årgang, så kunne du jo be pent om å få låne den og teste? Husk å flashe før du leverer tilbake da! (Hvis det virker...) -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 kjello2 hvorfor skulle jeg skjekke min e post? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 (endret) For jeg har sendt deg flere e-poster. Men det ser ikke ut som du har fått de... Har ikke du e-post [fjernet e-post-adresse] ? Vel... Kanskje du gidder å sende en melding til [fjernet e-post-adresse] så jeg får vite e-post adressen din som jeg tenkte å sende en lang e-post til. :razz: Endret 24. april 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg har hatt lignende problemer før.. Det kommer enten fordi CPU er overklokka for mye eller dette: Jeg har lagt hovedkortet på bobleplast, antistatiske poser, og andre ting, altså ikke inni kabinettet noen ganger for å teste ting før jeg setter alt inn i pcen. Da hender det av og til at den starter men inenting kommer på skjermen. Da har jeg pleid å måtte løfte den fra underlaget, altså holde hovedkortet i hånda og starte PCen, så funker det... Er nok noe som leder strøm galt under HKet. Regner med du har HKet ditt i et kabinett? Prøv å gjøre som jeg sa, ta det ut og hold det i hånda, pass på atingenting som ikek skal er borti kortet. Det høres dumt ut, men det har fungert for meg. Er vel bedre å pese litt med å skru det ut enn å vente til lang utti oktober. Pirate Lenke til kommentar
ponke Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Ok, da var det byggeren da! Hehe, gidder du å sjekke e-posten din :razz: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 kjello2, sorry for at jeg ikke har svart på slapps.com mailen. Men jeg er i ferd med å bytte til en annen leverandør av webhotel, og i disse dager ser det ut til at slapps mailen er ute av drift! Prøv å sende en Privat Melding her på forumet, den pleide jeg å sjekke ganske ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå