tomahg Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Uten at jeg skal holde beinhardt på det, så mene rjeg at jeg faktisk har sett XP installert på en maskin med 32 MB ram. Mao at det faktisk er mulig (selv om man skriver til swap 98% av tiden maskina er på). 5708400[/snapback] Ifølge Microsoft er 64 MB absolutt minimum, men man bør ikke forsøke med mindre enn 128 5710287[/snapback] Ja, men jeg tror det er "fysisk mulig" å kjøre det på 32 MB, i den forstand at OSet faktisk starter, og "kjører". AtW 5710320[/snapback] Er det ingen "sperre" i installasjonsprogrammet? Win98 hadde en slik sperre, men husker ikke om den var på 8MB eller 16MB... Hadde du under grensen, fikk du rett og slett beskjed om at du ikke kunne/fikk installere. (men det var vel neppe noe i veien for å sette inn mer minne under installasjonen, og fjerne det etterpå) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg har faktisk startet en PC med 32 ram og win xp pro på. Det gikk som sirup, 5 minutter eller noe sånt før jeg kunne begynne å bruke maskinen. Dette var en P3 500. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Uten at jeg skal holde beinhardt på det, så mene rjeg at jeg faktisk har sett XP installert på en maskin med 32 MB ram. Mao at det faktisk er mulig (selv om man skriver til swap 98% av tiden maskina er på). 5708400[/snapback] Ifølge Microsoft er 64 MB absolutt minimum, men man bør ikke forsøke med mindre enn 128 5710287[/snapback] Ja, men jeg tror det er "fysisk mulig" å kjøre det på 32 MB, i den forstand at OSet faktisk starter, og "kjører". AtW 5710320[/snapback] Er det ingen "sperre" i installasjonsprogrammet? Win98 hadde en slik sperre, men husker ikke om den var på 8MB eller 16MB... Hadde du under grensen, fikk du rett og slett beskjed om at du ikke kunne/fikk installere. (men det var vel neppe noe i veien for å sette inn mer minne under installasjonen, og fjerne det etterpå) 5711649[/snapback] Jeg mener å huske (med forbehold om at det kan være feil). at jeg hjalp noen med 32 MB på XP engang. Mulig det var 64, men en ren lidelse var det uansett. AtW Lenke til kommentar
JimL Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg vet jeg skulle forsøke å installe XP på en maskin der det kom opp melding om at systemet hadde for lite minne til å kjøre XP. Husker ikke hvem/hva/hvor nå, får tenke på det på jobb. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Apropos, jeg synes denne var litt fin. "Meget heftig skjermkort" meg midt i brunøyet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå