Gå til innhold

Hvor drøye ting kan en selge?

Anbefalte innlegg

Uten at jeg skal holde beinhardt på det, så mene rjeg at jeg faktisk har sett XP installert på en maskin med 32 MB ram. Mao at det faktisk er mulig (selv om man skriver til swap 98% av tiden maskina er på).

5708400[/snapback]

Ifølge Microsoft er 64 MB absolutt minimum, men man bør ikke forsøke med mindre enn 128 :)

5710287[/snapback]

Ja, men jeg tror det er "fysisk mulig" å kjøre det på 32 MB, i den forstand at OSet faktisk starter, og "kjører".

AtW

5710320[/snapback]

Er det ingen "sperre" i installasjonsprogrammet? Win98 hadde en slik sperre, men husker ikke om den var på 8MB eller 16MB... :hmm:

Hadde du under grensen, fikk du rett og slett beskjed om at du ikke kunne/fikk installere. (men det var vel neppe noe i veien for å sette inn mer minne under installasjonen, og fjerne det etterpå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten at jeg skal holde beinhardt på det, så mene rjeg at jeg faktisk har sett XP installert på en maskin med 32 MB ram. Mao at det faktisk er mulig (selv om man skriver til swap 98% av tiden maskina er på).

5708400[/snapback]

Ifølge Microsoft er 64 MB absolutt minimum, men man bør ikke forsøke med mindre enn 128 :)

5710287[/snapback]

Ja, men jeg tror det er "fysisk mulig" å kjøre det på 32 MB, i den forstand at OSet faktisk starter, og "kjører".

AtW

5710320[/snapback]

Er det ingen "sperre" i installasjonsprogrammet? Win98 hadde en slik sperre, men husker ikke om den var på 8MB eller 16MB... :hmm:

Hadde du under grensen, fikk du rett og slett beskjed om at du ikke kunne/fikk installere. (men det var vel neppe noe i veien for å sette inn mer minne under installasjonen, og fjerne det etterpå)

5711649[/snapback]

Jeg mener å huske (med forbehold om at det kan være feil). at jeg hjalp noen med 32 MB på XP engang. Mulig det var 64, men en ren lidelse var det uansett.

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...