gummitarzan Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Heisann. Dette burde være ganske rett frem, men jeg får det ikke til... Saken er som følger; Er koblet til internet med WLAN kort. I tillegg har jeg et vanlig ethernet-kort. Dette vil jeg koble til xboxen, slik at xboxen får nett gjennom pcen. Ip-adressa til wlan kortet er 192.168.0.100, og gateway (trådløs router) har 192.168.0.1. Burde ikke dette gå med vanlig Internet Connection Sharing? Krysser av på "Allow other network users to connect through this computer's internet connection" på wlan-kortet. Så går det litt tid, og så kommer denne error-beskjeden. "Internet Connection Sharing cannot be enabled. Another LAN connection is already configured with the ip-adress that is required for automatic IP adressing". Men, både wlan kortet og ethernetkortet står som "obtain an ipadress automaticlly" Hva gjør jeg feil?!?! All hjelp mottas med stor takk! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Du har samme adresseområde på begge kort, du må sette feks 192.168.1.1 på LAN og så manuellt sette opp Pc-ene som skal kobles opp. DHPC-serveren i ICS fungerer kun på 192.168.0.*-området. Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Du har samme adresseområde på begge kort, du må sette feks 192.168.1.1 på LAN og så manuellt sette opp Pc-ene som skal kobles opp. DHPC-serveren i ICS fungerer kun på 192.168.0.*-området. 5704816[/snapback] OK, da var forbindelsen mellom pcene oppe, men nå mister jeg nett på pcen. Når jeg prøver å pinge vg får den bare request timed out. Kan det være problem med dns?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå