Gå til innhold

Kravene for teoriprøven for klasse b?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er blitt værre ja, min kjørelærer var på ett møte der de diskuterte den høye strykprosenten. Han fortalte meg 9 av 10 stryker.. Jeg greidde den på første forsøk, med akkurat 7 feil vel og merke :p Har en kompis som har strøket 2 ganger hittil. Prisen for prøva er rundt 350, hvis du ikke har tatt bilde som skal være på førerkortet fra før så må du ta bilde hos trafikkstasjonen å da blir prisen ca 390. Jeg mener det er bra prøva ble vanskligere, det jeg reagere på er prisen man betaler for sertfikatet totalt.

 

Håper dette reduserer umoden tankegang i trafikken, jeg mener ikke min tankegang er noe spesiellt bedre enn andre med nytt sertfikat men jeg prøver da å kjøre så fornuftig som mulig.

 

Her er ett skrekkeksempel på hva som kan skje med ferske folk i trafikken på dette glatte vinterføret.

 

"Bil landa på taket

 

Ein av passasjerane kom til skade då ein personbil køyrde av vegen i Aure sentrum like før kl.15.30 i dag og landa på taket på ein gangveg. Det var tre personar i bilen. Operasjonsleiar Trygve Ødegård ved Sunnmøre politidistrikt seier at årsaka til ulukka truleg er at bilen fekk sleng. På grunn av køyreadferda er førarkortet til bilføraren kverrsett, seier Ødegård vidare."

 

Jeg tok bussen forbi "åstedet" to timer etter at det skjedde, bilen hadde truffet autoværnet akkurat der det starter for så å hoppe opp i lufta og snu seg rundt slik at den landet på taket på gangveien på andre siden. Sjåføren hadde vært heldig, litt mere fart og bilen hadde fallt uti elva en meter fil høyre ;)

Artikkelen er hentet fra www.strandanett.no

Lenke til kommentar
så noen som veit om noen nettsider som ikke tar betalt for å prøve å ta teoriprøven akkurat slik den er nå?

5706758[/snapback]

 

Vil bare si en ting; synes at denne nettsiden gav spørsmål som er mye enklere enn de man får. På selve teoriprøven synes jeg at spørsmålene var mer detaljerte, altså at man må ha lest stoffet nøye. Bare et lite tips;)

 

For øvrig har jeg i helgen selv brukt www.teoritentamen.no, koster kun 30 kr. for et døgn. Denne siden er lagt oppi samsvar med boka "Veien til førerkortet", slik at hvis du har denne boka, gir prøven på nettet henvisninger til hvilke kapitler i boka en bør lese. Tror det kan være nyttig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...