forplay Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei. Jeg skulle hatt en ny windows, og fant ut at dette faktisk var ganske dyrt. Så oppdaget jeg at du kan kjøpe lisenser på komplett.no, der windows xp pro kostet 295kr. Er det nok å bare ha en windows xp professional cd selv da? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318542 Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei. Jeg skulle hatt en ny windows, og fant ut at dette faktisk var ganske dyrt. Så oppdaget jeg at du kan kjøpe lisenser på komplett.no, der windows xp pro kostet 295kr. Er det nok å bare ha en windows xp professional cd selv da? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318542 5703610[/snapback] Nei. Dette er de fysiske CD'ene til installeringen. Lisens er ikke inkludert i denne pakken. Open License (OL) et alternativ for fimaer som trenger flere (les mange) lisenser. De inngår en OL avtale med Microsoft, og med samme nøkkel kan de installere hvor mange lisenser de trenger. De bataler bare for de lisensene de bruker. En slik OL avtale inkluderer som oftest (tror jeg) de fleste programmene fra Microsoft. Bedriften jeg jobber for har iallefall en slik OL avtale på alle Microsoftprodukter (selv om vi bruker bare noen få av de). Produktet du viser til vil ikke hjelpe deg hvis man ikke har en slik OL avtale med Microsoft (og om du eller din bedrift har en slik avtale trenger du ikke denne pakken, fordi da har dere sikkert CD'ene fra før). Dette er bare erstattnings-CD'er i tilfelle de gamle er skadet eller mistet. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Tror dette er ei dyr løsning, minst kjøpe 5 lisenser og kun for bedrifter med kredittavtale hos Komplett, tok med noen detaljer fra avtalen: 1. Det er kun våre bedriftskunder med kreditt som kan bestille disse produktene. 2. Dere må bestille minimum 5 lisenser på samme ordre for at denne skal være gyldig, men dere kan blande ulike lisensprodukter. 3. Lisensene må legges på egen ordre, cd-kit og andre produkter kan ikke bestilles på samme ordre som lisensene. Den billige løsninga for mer "normale" mennesker er en "studentlisens" her er XP Pro bruke selv en slik - krever en kikk på 10 sekund på en 98 , 2000 eller XP Home CD når en legge den inn om det ikke er en "gammel" variant på disken fra før. Lenke til kommentar
forplay Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Tror dette er ei dyr løsning, minst kjøpe 5 lisenser og kun for bedrifter med kredittavtale hos Komplett, tok med noen detaljer fra avtalen:1. Det er kun våre bedriftskunder med kreditt som kan bestille disse produktene. 2. Dere må bestille minimum 5 lisenser på samme ordre for at denne skal være gyldig, men dere kan blande ulike lisensprodukter. 3. Lisensene må legges på egen ordre, cd-kit og andre produkter kan ikke bestilles på samme ordre som lisensene. Den billige løsninga for mer "normale" mennesker er en "studentlisens" her er XP Pro bruke selv en slik - krever en kikk på 10 sekund på en 98 , 2000 eller XP Home CD når en legge den inn om det ikke er en "gammel" variant på disken fra før. 5703703[/snapback] Er ikke det en oppgradering da, hvis du ikke har sp2 fra før? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Er ikke det en oppgradering da, hvis du ikke har sp2 fra før? 5704520[/snapback] Nei Med student versjonen oppgradering så kan du innstalere fra den cden,eneste som kreves er en cd med feks. win98 som du setter inn under instalasjonen i 10 sec. Du trenger ikke ha noe OS innstalert fra før...Bare boot fra oppgraderings cden.. For at XP innstalasjonen skal vite at du har et eldre os fra før.. En brent cd med win98 filene på funker fint det og... Endret 5. mars 2006 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå