smurf69 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Madammen har nå lagt sin elsk på piczo sin hjemmeside løsning. Problemet er at det er fryyyktelig tregt til tider. Siden jeg har mulighet for å legge dette på en norske site trenger jeg tips til en editor som hun kan bruke. Jeg har DW men det er for komplisert for henne. Har dere noen tips til en editor som ligner den som piczo bruker på sine sider? Og nei, jeg gidder ikke gjøre det for henne i DW Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 synd det var piczo tenkte og foreslå at du bare kunne kopiere source koden fra piczo og inn i notepad, men det går ikke så jeg skal ikke foreslå det. Freewebs.com er vistnok noe ala piczo (har ingen erfaringer selv) Frontpage express kan hun jo bruke. (eller en annen wysiwyg editor) google wysiwyg (da finner du nok noe) vis du gidder kan du jo sette opp en enkel side hun kan redigere selv. Dette var noen forslag jeg kom på i farten. Vet at det finnes hauer av slike sider som piczo og freewebs (er bare og finne dem) ps tror jeg skrev freewebs riktig Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Du kan jo gi henne en rask innføring i DW ? Det tar ikke så alt for lang tid å lære basic greier der vel ? Evt. gi henne en enkel guide til html?! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Aksjonen mot Piczo! Lagde den nettop idag Lær henne heller standard HTML, mulig med litt CSS, og hun vil lage 1000ganger så flotte sider, dobbelt så enkelt! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Aksjonen mot Piczo!Lagde den nettop idag Lær henne heller standard HTML, mulig med litt CSS, og hun vil lage 1000ganger så flotte sider, dobbelt så enkelt! 5705959[/snapback] siden din validerer ikke - og hadde vel ikke den beste layouten jeg har sett... Men for all del - 1000 ganger bedre en piczo Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Jepp, den validerte da jeg lagde den første gang, men så la jeg til innhold (<hx><p>osv..), og gjorde vel det litt for raskt, så skal få ordnet det Lagde den for å plage vennene mine, da omtrent alle lager Piczo sider. Og jaggumeg ble den populær 310 sidevisninger, med 70 unike på en dag. Men mitt tips til alle er å begynne å kode fra bunn av. Til å starte med virker det vanskeligere enn en slik web-editor eller en wysiwyg-editor, men mulighetene er mange. Lager du hjemmesiden i en wysiwyg-editor, stanger du fort i taket! Til det trådstarter spurte om: Hvis hun absolutt må, så finnes det tusenvis av gratis wysiwyg-editorer. Søk på google etter "free wysiwyg" e.l., og du finner mange resultater. Må den være online vet jeg faktisk bare om freewebs som er gratis. Endret 6. mars 2006 av matsemann1 Lenke til kommentar
salah Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det går da fint å kopiere kildekoden til piczo sine sider? WYSIWYG-editoren NVU er også fint å bruke, jeg tror det finnes for Windows også. Sjekk det ut ihvertfall Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis du har Mac vil jeg anbefale å prøve iWeb, det skal være lett å jobbe med, og gir fin kode-output (med valid html og css). De ferdige templatesene ser bra ut også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå