Gå til innhold

Anbefaling av kabinett

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et innlegg under kategori Hovedkort og KRAFortune anbefalte meg å høre her om Kabinett.

Jeg skal lage meg en nye PC utav kjøp av Hovedkort (ASUS A8N SLI mest sannsylig med kjøleribbe) og en godt skjermkort samt 1-2 Gbyte ram.

Jeg hater viftestøy... og kan godt bruke 1500 kr på et kabinett. Noen anbefalinger for en som ikke har bygd selv før (som dermed ikke må ha det for trangt :)

Takker for anbelainger.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Thaldo!

Alle som har svart hittil har gitt deg gode, solide forslag. Jeg har selv et CMStacker og er sålangt dr... eeeh, kjempefornøyd selv om jeg ikke har montert noe inn i det enda (driver og modder innsia).

Jeg har dette nå:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c134

og det overtar øksa når jeg er ferdig med moddinga av Stackeren. Kjempefornøyd med det også, stillegående og bra kjølende egenskaper.

Tror det blir mer utseendet som blir avgjørende for deg, alle kabinettene som er nevnt er gode både byggmessig og når det gjelder kjølende egenskaper. Bare nevner til slutt at i Stackeren er det i hvertfall ikke mangel på plass!! :!:

Lykke til med valget ditt!

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Hva med dette ?  http://www.psdata.no/ps.asp?it=114256&mlevel=010600

2x12cm kabinettvifter og godt med plass. Kjempelettvint klipsfeste på hardisker, optiske drev og alle kort. I tillegg plass bak døra til viftestyring om ønskelig.

5720029[/snapback]

Smaken er som baken. Hadde du spurt meg 4 år siden hadde jeg sagt at det var dødskult. I dag derimot....fytti, Plastikk-kabinett fra helvete spør du meg. I dag vil jeg mye heller ha et jeg kan individualisere selv enn et ferdigmodda ett. Ellers ser jo spec'ene greit ut.

Han Derre

Lenke til kommentar

Sem dere sa, smaken er som baken.... :!:

Liker dette;

https://prisguiden.no/product.php?product_id=26529

også jeg :D

Nei, er vel egentlig ferdig med modde-tida mi (gjort unna en 7-8 stk) og er lei av det. Hadde vel egnetlig ikke noe med modding i tankene da jeg kjøpte det heller, mest at jeg likte fasongen :tease: og at det hadde mange okei funksjoner samt at døra var så dyp at jeg fikk plass til viftestyring.... :thumbup:

Endret av persistent
Lenke til kommentar
Sem dere sa, smaken er som baken.... :!:

Liker dette;

https://prisguiden.no/product.php?product_id=26529

også jeg   :D

Nei, er vel egentlig ferdig med modde-tida mi (gjort unna en 7-8 stk) og er lei av det. Hadde vel egnetlig ikke noe med modding i tankene da jeg kjøpte det heller, mest at jeg likte fasongen  :tease:  og at det hadde mange okei funksjoner samt at døra var så dyp at jeg fikk plass til viftestyring.... :thumbup:

5722349[/snapback]

Ojojoj, hva var det?? Darth Vader Meets Enzo Ferrari?

:!:

Neida, skal ikke kødde med deg, stol på deg selv men sørg i hvertfall for at du kjøper et kabiss med gode egenskaper og ikke se deg blind på design!

Lykke til!!

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ser at noen anbefaler maxitower her. Vet ikke om du har bruk for Maxi-tower, men tviler på det da de fleste har nok av plass i et midi-tower. og ulempene med et maxi towers størrelse og vekt gjør det ikke til et egnet kabinett til dem som ikke trenger den plassen

Lian li har mye bra. Microplex er en bra plass å gå til innkjøp av et kabinett

vis kabinettet ikke har PSU så ville jeg gått for en MIST 500W. veldig bra strømforsyning

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Det selges harddisker som aldri før bl.a. fordi folk får stadig kjappere internettforbindelser. Trenden peker helt klart mot større kabinetter med plass for flere disker. I tillegg er det nok ikke bare meg som tenker SLI/CF-løsning i nær fremtid, BTX standarden er en kommende formfaktor, vannkjøling blir mer utbredt...det er mange grunner til å velge større "grunnmur". Jeg tror ikke du skal uttale deg på generelt grunnlag her, folk har forskjellige behov og selv om du klarer deg fint med et midi-tower tror jeg flere og flere ser etter større og større kabinetter.

Når det gjelder hvorvidt folk som ikke trenger plassen i et maxi-tower trenger størrelsen er det innlysende at det er mere fordeler med et større kabinett enn ulemper. Et større kabinett muliggjør bedre kjøling av ekstrem maskinvare enten vi snakker luft- eller vannkjøling.

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Det selges harddisker som aldri før bl.a. fordi folk får stadig kjappere internettforbindelser. Trenden peker helt klart mot større kabinetter med plass for flere disker. I tillegg er det nok ikke bare meg som tenker SLI/CF-løsning i nær fremtid, BTX standarden er en kommende formfaktor, vannkjøling blir mer utbredt...det er mange grunner til å velge større "grunnmur". Jeg tror ikke du skal uttale deg på generelt grunnlag her, folk har forskjellige behov og selv om du klarer deg fint med et midi-tower tror jeg flere og flere ser etter større og større kabinetter.

Når det gjelder hvorvidt folk som ikke trenger plassen i et maxi-tower trenger størrelsen er det innlysende at det er mere fordeler med et større kabinett enn ulemper. Et større kabinett muliggjør bedre kjøling av ekstrem maskinvare enten vi snakker luft- eller vannkjøling.

Han Derre

5722847[/snapback]

mitt syn sier at midi-tower er best i de fleste tilfeller. det er ikke så mange som trenger så mange plasser som f.eks. cmstacker gir idag. salget av midi-tower er mye større en maxi-tower fordi folk flest klarer seg med et midi-tower. og en ny trend mot større kabinetter? hvor får du det fra. på jobben min så kjører vi flere hundre kabinetter ut daglig og bare et fåtall av dem er maxi-tower. Det går på midi-tower der ihvertfall. vel er et maxitower lettere å bygge i særlig med tanke på vannkjøling men at man skal skaffe seg maxi-tower grunnet dette er jeg uenig i. maxi-tower er etter min mening for stort og tungt, tar mye plass og er rett og slett ikke nødvendig. Det er ikke noe problem med vannkjøling i midi-tower og i de fleste midi-tower har du god plass. og god kjøling generelt er da heller ikke noe problem å oppnå med midi-tower. og jeg tviler på at trådstarter har planer om "ekstrem manskinvare".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...