Gå til innhold

Save Dump

Anbefalte innlegg

Av og til får jeg en plutselig bluescreen og etter 1/2 sekund restarter maskina. Jeg stikker så i controlpanel > administrative tools > event viewer> system og på tidspunktet Bluescreenen kom står det en "Save Dump"

Det står følgende:

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x000000d1 (0x0000000c, 0x00000002, 0x00000001, 0xf98391a6). A dump was saved in: C:WINDOWSMinidumpMini092102-02.dmp.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Jeg har prøvd og formatere MANGE ganger og lagt inn utallig mange forskjellig drivere på forskjellig ting, men ingenting ser ut til å ha noen effekt. Noen som VET hva Save dump er for noe og hva som forårsaker det ?

Jeg blir lykkelig for hjelp!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg opplever det samme;

Event Type: Information

Event Source: Save Dump

Event Category: None

Event ID: 1001

Date: 10.10.2002

Time: 17:59:00

User: N/A

Computer:

Description:

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000001e (0xc0000005, 0xa00afa3a, 0x00000000, 0x15d80000). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. A dump was saved in: C:WINNTMinidumpMini101002-01.dmp.

Ser ut som jeg får det ved BF1942, ifm. avslutning av det første spillet, eller oppstart av et nytt...

Har nå skrudd av "automatic reboot" og skal prøve det med den settingen...

Lenke til kommentar

Når et operativsystem (ikke bare Windows) detekterer en alvorlig feil, så dumper den minne til en fil for at det skal være mulig å analysere feilen.

Feilen din er sikkert DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL? Du kan lese litt mer om blåskjerm her.

Men ikke forvent å finne et direkte svar på problemet, det er veldig vanskelig å si hva en slik feil kommer av. Kan være alt fra en defekt harddisk til en bug i software.

Lenke til kommentar

Hei igjen! Feilmeldinga jeg får ifm. dumpen er som følger (hentet fra siden du tipset om, Hårek):

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

An incorrectly configured device driver usually causes this type of error. As I'll explain later, you can use another section of the blue screen to figure out which driver is causing the problem.

MEN: hvordan får jeg brukt "another section of the blue screen" for å sjekke ut hvilken driver det gjelder. Blåskjermen har jo bare feilmeldinga øverst, og viser jo ikke flere seksjoner (eller)?

Lenke til kommentar

Jeg sliter og mye med det samme men jeg vet hvor feilen ligger, er bare for lat te å formatere , + at jeg finner ikke Win2k cd'a så får reinstallert :/

Det er en STOR bug i windows 2000 som fører til veldig mye kluss, det er iden ACPI Driveren (Advanced Configuration Power Interface Computer på device manager)

Buggen omdatter det at når ACPI driveren er installert (som den da er på default så alt av strømsparing og piss funker) så får alle enheter på pci bussen samme IRQ om noen har lagt merke til det..

Det resulterer hos meg i mange uforklarige BSOD sån helt uregel messig , mens med en gang ACPI disables (eller en bruker WinXP der den buggen er fiksa) er maskina dønn stabil.

Det dere kan gjøre for å teste å fikse på det er :

1. Gå på device manager

2. Gå på Computer, der det står Advanced Config...

3. Forandre driveren på den fra Adcanced Config ..

til Standard PC

4. Reboot , alle drivere du har vil dette ut

men dette detektes på nytt,men med den store

forskjellen nå er at alle enhetene som skal ha

det får hver sin IRQ , akkurat som er i BIOS.

Eneste bakdelen (ikke for min del personlig)

er jo det at man mister sån strøm spare funksjoner

og sån der unyttig, og det at pc'en slår seg av

automatisk når en tar shutdown.

Ellers er det bare fordeler, STORE fordeler :smile:

Hos meg slipper jeg høre på ulyder i lyden da

skjermkort og alle pci korta (inkl. lydkortet)

har samme irq, noe som ikke er så greit.. hehe

Dere kan jo prøve, det er iaffal mi erfaring :smile:

det ACPI problemet har jeg opplevd problemer med

på _VELDIG_ mange pc'er og win2000 :smile: Få er klar over det .. men mange har sikkert lagt merke til at alle har samme irq, og lurt på hva som gjør det.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problemet. Masse bluescreens i tide og utide. Andre ganger hang maskinen seg helt, og jeg måtte bak for å dra ut stikkontakten. Det kom også ganske skarpe ping lyder når jeg så på film av og til. da begynte jeg virkelig å bite negler...

Jeg prøvde tipset over å sette maskinen på standard pc. Etter det fikk jeg utrolig dårlig ytelse på skjermkortet - hakket i film. Det jeg tilslutt gjorde var at jeg tok en bios update - Etter det har alt funket mye bedre, men jeg har fremdeles mange ting med samme irq.

Så mitt råd er dersom du kjøpte hovedkortet ditt rett etter at det kom på markedet er det på tide med en bios update.

mvh Kristian

Lenke til kommentar

Du trenger en oppstartdiskett. For eksempel for windows 98 eller så kan du skrive format /s i et dos vindu. Hvordan du tar update ville jeg sett på hjemmesiden til hovedkortet ditt. Er litt interresert i om du mister ytelse når du setter maskinen på standard pc - tilbakemelding hadde vært fint :smile:

Kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...