Fragment Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei. Vurderer å kjøpe en flash-Cartridge (som denne) til min GBA slik at jeg kan ta backup av spillene mine og legge disse inn på en cartridge. Men siden vi har den latterlige 200 kroners grensen her i norge, og tollvesnet sine sider er helt rævva, lurer jeg på: Hvordan kommer prisen på denne saken til 60 USD til å bli på? Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Hei. Vurderer å kjøpe en flash-Cartridge (som denne) til min GBA slik at jeg kan ta backup av spillene mine og legge disse inn på en cartridge. Men siden vi har den latterlige 200 kroners grensen her i norge, og tollvesnet sine sider er helt rævva, lurer jeg på: Hvordan kommer prisen på denne saken til 60 USD til å bli på? 5702967[/snapback] Trur det ikke varen er toll pliktig, så da er det 25% i momsavgift(varens verdi + frakt). Så da blir det minst $75 (vet ikke hva frakten kommer på) + fortollings gebyr på 120,- edit: omformulering Endret 5. mars 2006 av Dennis2k4 Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Takker for svar. Synes å huske at tollvesenet hadde sine "egne" måter å beregne prisen på en vare jeg. Men jeg vet det nå iallefall:) Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Satt og tenkte litt i sted: Dette betyr at jeg må betale moms til både norge og i dette tilfellet, kina? Skal jeg ikke ha krav på å få igjen moms fra det andre landet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Takker for svar. Synes å huske at tollvesenet hadde sine "egne" måter å beregne prisen på en vare jeg. Men jeg vet det nå iallefall:) 5703490[/snapback] De benytter egne kurser som avviker fra gjeldende kurser i bankene. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 ftp://ftp.toll.no/ Her ligger omregningskursene som Tollvesnet benytter seg av. Filen omkurser.txt inneholder nok det du trenger å vite. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Oi oi. Takker. Da er jeg blitt opplyst. Det har foregått læring. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå