solvik Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg har Asus P4S8X hovedkort og Apacer 256MB PC-400, DDR PC3200. Men hovedkortet vill ikke boote med denne ramen. Men den booter vist jeg setter frekvensen på "RAMEN" i biosen til 166. Valgene for frekvens på ramen er "auto, 100,133,166,200. Det vanlige er auto men da vill ikke pcen boote. På tomshardware er det en artikkel der han får til å kjøre på 200 mhz over ramen. Er det noen som har Dette hovedkortet og samme ram som får dette til? Jeg har den nyeste Biosen! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Du kjører sikkert på de raskeste timingene i BIOS. Prøv å sette Cas til 2.5 og de andre raminstillingene (ras osv.) til auto. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Det ser ikke ut til at dette hovedkortet fungerer stabilt med DDR400 hastighet. Vi hadde et slikt kort inne til testing, men returnerte dette da det ikke var stabilt på minnehastigheter over DDR266. Jeg har enda ikke lest en eneste test hvor dette kortet er stabilt på DDR400 hastighet. Med litt flaks så blir dette fikset i fremtidige bios oppdateringer, selv om dette kan virke noe usannsynlig. I påvente av denne oppdateringen er det ikke noe annet å gjøre enn å kjøre minnet på lavere hastighet.(Eventuelt bytte kortet i et P4S533 basert på SIS645DX brikkesettet, dette kjører DDR400 minnet stabilt som fjell). Lenke til kommentar
solvik Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Ramen står på auto og det er cas 3 på min ram Lenke til kommentar
solvik Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Takk for svare byggern. Mitt kort er dønn stabil på 333 mhz. Men det plager meg at de på tomshardware klarte å kjøre korte på DDR400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå