intelli-musa Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Skal kjøpe ny PC, og lukter litt på vannkjøling. Sett litt på Zalman Reservator, syns den ser enkel ut. noen som har noen andre forslag rundt den prisen eller billigere? Vil helst ikke ha en intern vannkjøling, da jeg ikke vil begynne å modde inne i kabinettet. har heller aldri bygget en PC før, så råd kommer godt med. Er Zalman Reservator et bedre valg enn vanlig viftekjøling når det kommer til temp? Oppsett på ny pc: socket 939 x2 3800+ 7800gt 2 gig ram Edit:Har funnet ut at jeg vil ha en intern variant, les lengre ned! Endret 9. mars 2006 av intelli-musa Lenke til kommentar
sveinbrand Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Zalman Reservator er plenty god til moderat overklokking!, pluss at den er helt stille! Du gjør nok et godt kjøp der ja! Vil tro du får bedre temp. enn orginale kjølere.... Spørs jo helt hvor varmt du liker det i rommet du har PCen.... Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Er Zalman Reservator et bedre valg enn vanlig viftekjøling når det kommer til temp? 5702544[/snapback] Ja. Endret 5. mars 2006 av MagE Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Reserator er hovedsakelig en løsning for dem som vil ha en veldig stille maskin. Kjøleytelsen er så-som-så. Helt ok, og sansynligvis mer enn du får til med normalt dimensjonerte vifter, men reserator er ikke på noe måte overklokkerens ultimate verktøy. Det er rett og slett grenser hva du klarer å få av temperaturer uten bruk av aktiv kjøling. Sett i forhold til at den er passiv så er jeg rimelig imponert over ytelsen. Bare du har plass til den så hehehe... -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Er Zalman Reservator et bedre valg enn vanlig viftekjøling når det kommer til temp? 5702544[/snapback] Ja. 5707396[/snapback] sansynligvis ja (litt avhengig av din romtemperatur osv. vil jeg tro), men forskjellen er nok ikke veldig stor. -Stigma Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Noen andre eksterne vannkjølingssett, gjerne med vifter..Eller noen interne som er enkle å montere..Men da må jeg ha forslag på kabinett som har plass uten modifikasjoner! Alternativet er å kjøpe seg en Zalman CNPS7700-Cu, hvis jeg skal gå for vannkjøling i stedet må den ha bedre temp enn denne! ps:liker å ha det varmt der jeg er Edit: Har sett litt mer rundt og funnet ut at jeg like godt kan bruke litt mer penger og få litt bedre ytelse.. Har sett på Mist Tsunami og Lianli PC6277. Og da lurer jeg på om jeg kan montere den vannkjølingen inni det kabinettet uten modifikasjoner?Noen som har erfaringer med noen av disse så rop ut. Og hva trenger jeg av kabler hvis jeg skal kjøpe en gpu-vannblokk, og hvilken blokk skal jeg velge(skjermkort:7800gt)? Håper jeg får noe svar og takker på forhånd Endret 6. mars 2006 av intelli-musa Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Liten respons her men... har sett litt utenfor landegrensene og sett mye fint på koolance.com: PC3-426BK Plus, Black dette ser veldig greit ut, siden alt er ferdigmontert. Kabinettene som er brukt er fra Lianli, så det ser ut til at det er kvalitetsprodukter. Noen som har erfaringer med www.koolance.com? Og er det noen som vet hva jeg må betale i tillegg for å få dette inn i landet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå