Pendragon Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Heisann! håper det er noen her som kan hjelpe meg!?!? Har nettop kjøp en ny pc som jeg selv har bygd, men har et lite problem... PC'en bare skrur seg av selv, har ikke fått lagt inn noe ennå. Det går et par minutter så bare stopper den. Hva kan dette skyldes. Hardware: Hovedkort: ASUS A7V333 RAID FIREWIRE KT333 5PCI 1AGP 3DDR-DIMM USB2 RAID Audio SocketA ATX Prosessor: AMD Athlon XP 2200+ Thoroughbred 1800MHz/1.8GHz 256Kb 266MHz 0.13 bulk SocketA Prosessor vifte: Thermaltake Smart & Silent Volcano 9 variable speed SocketA (max AMD XP 2600+) HD: WD 80GB 7200RPM CD-Rom: AOpen 56 x CD-Brenner: LiteOn 40 x 12 x 48 DVD: Pioner 16 x Kabinett: Chieftec DX-01B-D Dragon Super MidiTower Black 340W ATX (AMD&P4 OK) Ram: DDR 512 orginal Skjermkort: ATI Radeon 7500 64MB Lydkort: SB Live 5.1 Håper noen kan hjelpe meg! MVH Kjetil Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Mulig du må skru av en sak i BIOS. Husker ikke gva den heter, men den sjekker at vifta har riktig rpm eller rpm i det hele tatt. Og hvis Volcano 9+ er koblet på en regulator eller lignende så vil maskina skru seg av hele tida fordi den tror at kjøleren ikke fungere ordentlig. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 2 forslag jeg kommer på i farten: - Ta en tur inn i bios og hold et øye med CPU temperaturen. Dersom kjøleribben ikke er montert skikkelig, vil temperaturen stige helt til maskinen henger seg. - Sjekk minnebrikken. Dersom dette er en DDR333 minnebrikke, kan det hende at denne ikke trives på DDR333 hastigheter (les: returneres). Prøv derfor å kjøre minnet på DDR266 hastighet for å se om det kan være dette som er grunnen. Eventuelt så kan du prøve å øke spenningen på minnet. Lenke til kommentar
Pendragon Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 OK... Cappo: Ja, jeg fikk med en skrusak som liksom skulle variere hastigheten på vifta, men når jeg skrur på den så skjer det ikke noe... hadde vært greit om du viste hva den saken i BIOS'en het oxo slik at jeg fikk prøvd den. byggeren: Har titta på CPU temperaturen og den holder seg konstant på rundt 50* C så jeg tror ikke det er det som er problemet. men når jeg titta på dette så så jeg at Power FAN hadde 1500 RPM og var merket rødt! dette er kanskje ikke som det skal være!?!? noen forslag? Ja Ram brikka er 333, men hovedkortet skal jo greie det, men mener du at det kan være feilen??? Ikke det at jeg har så stor peiling. Får også en feilmelding under oppstart: No Arrays Defined! hva betyr dette, noe med RAID og gjøre kanskje? Takk for svarene mvh Kjetil Lenke til kommentar
Pendragon Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 OK... Cappo: Ja, jeg fikk med en skrusak som liksom skulle variere hastigheten på vifta, men når jeg skrur på den så skjer det ikke noe... hadde vært greit om du viste hva den saken i BIOS'en het oxo slik at jeg fikk prøvd den. byggeren: Har titta på CPU temperaturen og den holder seg konstant på rundt 50* C så jeg tror ikke det er det som er problemet. men når jeg titta på dette så så jeg at Power FAN hadde 1500 RPM og var merket rødt! dette er kanskje ikke som det skal være!?!? noen forslag? Ja Ram brikka er 333, men hovedkortet skal jo greie det, men mener du at det kan være feilen??? Ikke det at jeg har så stor peiling. Får også en feilmelding under oppstart: No Arrays Defined! hva betyr dette, noe med RAID og gjøre kanskje? Takk for svarene mvh Kjetil Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Du finner den der du ser CPU temp og sånt. Et eller annet med shutdown. No Array Defined er et RAID problem ja. Du har da ikke opprettet en RAID Array for å si det enkelt.. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå