smetho Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei, Sliter med at når jeg poster på forumet i Opera så lastes siden etterpå med adresse f.eks slik:link-til-post#entry5702306, altså vil browseren gå til akkurat denne posten stadig, selv om jeg scroller videre (på samme side). Dette skjer ikke når jeg poster med IE. Hvorfor er det forskjell? Det er litt irriterende å måtte manuelt fjerne #entry5702306 dersom man skal fortsette å lese på den siden i tråden uten å bli plaget med å bli sendt tilbake til sin egen post. Håper dere har et svar på hvorfor det er slik og OM det skal være slik? Håper også, for min egen del, at dere kan fikse det Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hva mener du med "stadig?" Den delen av URLen (et anker) blir generert av serveren og blir sendt til alle klienter, uansett nettleser. Slik det skal fungere i Opera så skal Opera først laste inn hele siden, og så hoppe til det stedet det ankeret er (Din post). Hos IE skjer akkurat det samme, bortsett fra at den hopper så snart den ser ankeret og ikke venter til siden er lastet. Så det kommer litt ann på hva du mener med "stadig". Det skal være 1 hopp. Og hvis du ikke liker det hoppet så må du høre med Opera om de kunne tenke seg å legge inn en mulighet til å ikke følge ankere Lenke til kommentar
smetho Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Det som skjer er at når jeg scroller videre og leser andre poster så hopper den stadig opp til ankeret. Det som er merkbart anderledes på dette forumet er at i IE så står adressen uten anker og jeg havner øverst på siden - i Opera får jeg anker, og havner dermed på posten. Adressen i adressefeltet er altså anderledes i IE og Opera. Det var dette jeg håpet kunne bli fikset slik at jeg ikke stadig havnet tilbake til min egen post. Jeg forstår hva du mener, det virker bare ikke som IE får noe anker servert. Det står ingenting i adressefeiltet, og IE hopper heller ikke til noen post. Det skjer derimot når jeg bruker Opera. Ergo, det virker som om browserene blir behandlet anderledes.... EDIT: Det med at jeg stadig blir "kastet tilbake" til ankeret i Opera må jo være noe Opera-spesifikt, men er altså ikke dette jeg vil til livs nå (selv om det virker litt rart!). Endret 5. mars 2006 av smetho Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Hmm, virker veldig merkelig at en blir sendt til forskjellig URL basert på nettleser da. Skriver med IE nå så får jeg se selv. Og Opera *skal* ikke "stadig" hoppe til ankeret. Bruker du en beta-versjon eller noe? Edit: Og jeg FÅR et anker når jeg skriver med IE: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...5entry5702455 <-- Dette var URLen jeg ble sendt til etter jeg skrev dette innlegget. Endret 5. mars 2006 av Blib Lenke til kommentar
smetho Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Bruker Opera 8.51, ingen Beta med andre ord... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Vel, jeg får iallefall anker med begge nettleserene. IE7 beta? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Testinnlegg - skal redigere etterhvert.... EDIT: Dette fikk jeg når jeg skrev dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...st=0&p=5702463& Altså inget anker. I Opera får jeg anker hver gang.... Endret 5. mars 2006 av smetho Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Kanskje det er noe skin-spesifikt eller innstillinger da. HW dymanisk her iallefall. Kanskje vi kan få svar på dette på mandag eller noe Lenke til kommentar
smetho Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Jeg bruker IE 6.0, og Opera 8.51 som sagt. Derfor jeg lurer litt. Tydeligvis får vi forskjellige resultat...enda en grunn til å lure EDIT: Bruker Diskusjon.no-skinnet jeg. Uansett, takk for hjelp med litt debugging. Må nok vente litt og høre hva forum-techiene sier Er ikke verdens mest alvorlige problem da, men..... Endret 5. mars 2006 av smetho Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Forresten, når jeg tenker emg om så tror ejg det må være et #-tegn der for at det skal være et anker. Og hvis jeg trykker på URLen i posten min NÅ så hopper jeg ikke til innlegget (Det gjorde jeg for litt siden.) Urk. Opera tolker ikke #-tegner riktig virker det som, i det innlegget mitt. Åpner jeg sida med IE så er det et #-tegn i URLen og jeg blir dratt til innlegget. I Opera er det en tom firkant der. Blæ Nei, alt for trøtt til å tulle med dette nå. Natt natt Endret 5. mars 2006 av Blib Lenke til kommentar
smetho Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 # er tegnet for anker ja... Hehe, ja la oss begge ta dette en annen dag! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hvis du har satt opera til å laste siden på nytt etter en viss tid, vil du hoppe opp/ned til ankeret med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg