Gå til innhold

hva er forskjell på ripp og superripp:)?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

bruker Creative MediaSource og ripper noen cder jeg har nå.

men så har jeg 2 alternativer.

Ripp og Superripp:)hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har vel sikkert enten med hastighet eller fart å gjøre ^,^

5703242[/snapback]

Enten med fart eller hastighet? :!: (No offence, men det var et lite gullkorn. ;) )

Tipper det har med kvaliteten å gjøre, uten at jeg kan si noe med 100 % sikkerhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

de burde ha forklart forskjellen menmen

håper noen her har en fasit så jeg kan velge det beste alternativet :)

Lenke til kommentar
SuperRip™ allows you to rip your CDs into Xtreme Fidelity quality.

The X-Fi 24-bit Crystalizer and X-Fi CMSS-3D features allow you to "SuperRip" CDs into Xtreme Fidelity quality so you can now enjoy permanently enhanced music instead of low-quality MP3 files!

I ripped a music file using the SuperRip function (which seems to be nothing more than WMA lossless with some tweaking) and ripped the same file using the highest quality MP3 encoding the Creative software provided. SuperRip 164MB file 5475kbps. MP3 12MB file 320kbps.

I did this with 10 more songs from various CDs. I then had my friend play the SuperRip and the MP3 of the same song in varied sequences. Without watching what he was doing, I was able to correctly identify which file was which 100% of the time. However, when all 22 files were placed in a playlist and played at random, I was not able to consistenly identify whether the recording was the higher quality version or not. Truthfully, I was really just guessing.

I could not justify using 164MB of space on my hard drive for one song ... not when I can easily fit an entire CD (and more) in high quality MP3 format into the same space. So for me, the SuperRip function is very useless.

Lenke til kommentar
har vel sikkert enten med hastighet eller fart å gjøre ^,^

5703242[/snapback]

Enten med fart eller hastighet? :!: (No offence, men det var et lite gullkorn. ;) )

Tipper det har med kvaliteten å gjøre, uten at jeg kan si noe med 100 % sikkerhet.

5703793[/snapback]

oj.. :p

det ble litt feil ja :!: Fart eller kvalitet skulle det stå :)

Lenke til kommentar
SuperRip™ allows you to rip your CDs into Xtreme Fidelity quality.

The X-Fi 24-bit Crystalizer and X-Fi CMSS-3D features allow you to "SuperRip" CDs into Xtreme Fidelity quality so you can now enjoy permanently enhanced music instead of low-quality MP3 files!

X-Fi CMSS-3D er helt rått har jeg hørt.

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ååå :) det forklarte litt da burde jeg kanskje bruke det siden jeg har det kortet :p

det cmss-3d var jo rått men ble ikke så begeistret da jeg skrudde crystalizer på, da ble lyden direkre dårligere

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...