Gå til innhold

Star Craft Online (Idè)


Anbefalte innlegg

Hva med et nytt MMORPG?

Som baserer seg på Star craft? på samme måte som World of Warcraft baserer seg på Warcraft.

 

Som f.eks:

Du starter som civilian (Terran), en slik dings som er inne i probes til protoss eller en drone. Så har du en Probe eller SCV til disposisjon for og tene deg litt "cash" (er du Zerg så er du drone og den starter man selfølgelig med)

 

Området du kan suse omkring i vil jo selfølgelig vere alle planeten og all den dritten som historien som SC baserer seg på.

 

Så når du blir tøffere etter og sanke mineraler og har skaffa deg en marine, zealot eller blitt en liten zerglig kan du begynde og gjøre Missions eller Grinde XP med og drepe "critters" så etterhvert skrue sammen et Corporation (eller Guild).

 

Corporations som Alliere seg og har massiv krigføring. Dette kunnet blitt jævlig taktisk med tankt på hvor god taktisk man må vere i Star Craft før man kan slå de virklig gode jævlene (har selv sett et par av folk som var med i landslaget. det er bare SYKT!) Så MMORPG krigføring kunne vert morsomt. Og fly rundt i en Science vessele eller en Battlecruiser eller og springe rundt som medic :thumbup:

 

Eller vert en sneaky lurker eller en lynkjapp zergling som spiser opp Marines i en vill hastighet. Da hadde zerglig rushing vert ekstremt morro :D

 

eller og fly rundt i en Carrier og smashe små teite zealots eller marines.

 

Jeg ser selfølgelig for meg dette spillet i førsteperson.

 

Ser selv for meg spillet som en kryssning mellom Planetside, world of warcraft (bortsett fra alle de jævla drittungen som spiller det spillet. JA! jeg har spilt wow og vet hva jeg snakker om). Og star craft selfølgelig

 

Dette med Corporations hadde vert kult tror jeg.

F.eks at man kan ta med seg hele corpet på "mining turer" slik at man alle suser rundt i SCV`er, Probes eller drones og sanker mineraler til corpet, som man da vil ha bruk for for og mekke ting som f.eks Turrets, photon canons eller de zerg turret lignende dingsene (husker ikke hva de heter) :p Og at man kunne få "blueprints" for og mekke Battlecruiser, Carrier og alle disse feteste unitene.

 

Og derfor må corpet dra på "mining turer" for og skaffe mineraler til og mekke desse dingsene utav "blueprints".

 

Corporations kan mekke flere baser der de føler for det. Og når Corps ville vert i krig med med mange baser overalt ville de vert helvete løs. og taktikker må man vere til 1000 vil jeg tro.

 

Syns selv dette høres ut som en god ide, bare at nå har jeg rota til denne posten så jævlig at jeg selv ikke vet hva jeg skribler :p Noen andre som har tenkt dette eller syns dette er en god ide? fatter ikke at dette har slått blizzard, ville blitt kjempeslager tror jeg :thumbup:

 

Synspunkter, meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres dette svært bra ut. Spillet blir egentlig en krysning mellom Star Craft, Eve Online (Corporations), World of Warcraft (RPG-elementer), og Planetside (Massiv krigføring). Du har et stort potensiale i et slikt spill. Bare tenk deg hvor utrolig kult det må være å være en marines blant en rekke på 100 stykker som alle står og plaffer ned horde på horde av zerglings. :love:

 

Det med coroporations er også en meget genial ide, og vil passe perfekt inn i Star Craft universet. Tenk å være terrans og være med i et stort coroporation som bygger forsvarsverker osv rundt om kring. Og sender ut patruljer langs grensene osv. Jeg ser dessuten for meg at man har forskjellige typer coroporations som hver spesialiserer seg på sit felt, som de da blir ekstra gode på.

 

Et coroporation kan f. eks være spesialisert på å lage blueprints. Et slikt coroporation vil da selvfølgelig ha ansatt mange ingeniører (engineers) og vil for det meste bare produsere blue prints.

 

Et annet ccoroporation kan drive med massepdouksjon og nærmest være en fabrikk som selger ferdige forsvarsverker og krigsmateriell. Disse vil da kjøpe blueprints av ingeniør-coroporations og produsere utifr disse blueprintsene.

 

Man vil også ha coroporations som spesialiserer seg på forsvar/angrep. Disse vil da kjøpe forsvarsverker og krigsmateriell fra fabrikkene. De vil tjene mye penger på krigføring blant annet ved å selge stjålet krigsmateriell, og ved å stjele penger fra diverse banker.

 

Man kan også lage andre coroporations som leiemorder-coroporations, og annet .

 

Det kan faktisk bli et emget bra spill dette her. Fikk faktisk litt lyst til å skrive en detaljert ide om dette spillet på engelsk til Blizzard. Om den er gjennomført nok burde de hvertfall se på ideen. :ermm:

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
jeg tror nok det er mulig at Blizzard har hatt den tanken selv

5704084[/snapback]

Joda, men man kan aldri bli sikker nok. Men jeg tror det er mer sannsynlig at vi får et nytt strategispill i Star Craft verdenen enn et mmorpg. Men det er igrunnen det samme for meg. For Blizzard lager kvalitetsspill uansett hva de gjør.

Lenke til kommentar

Orresnei: Det med Corp har jeg fra EVE ja, spiller det nå faktisk, det beste MMORPG spillet jeg har spilt.

 

Men blir så veldig innvikla og skrible alle idene jeg har, isåfall måtte jeg ha tatt en kveld for så og skrible et gjennomført dokument på engelsk og sende det til blizzard, eller på norsk og poste det her.

 

Cyberpanda: Ja, om ikke Blizzard har tenkt tanken selv hadde jeg blitt veldig forundret, Etter min mening er Star Craft mye mye mye bedre en warcraft, og WC online hadde vert mye kulere en WOW mener nå jeg.

 

Kanskje jeg skal skrible dem en mail i kveld? hehe

Lenke til kommentar

Det vil ikkje kome eit Starcraft MMORPG spel. Ganske enkelt fordi det ikkje er nokon grunn til at Blizzard skal lage det. WoW gjer det så bra, og vil fortsette å gjere det bra i lang tid framover, at det ikkjer er nokon grunn til å kaste bort tid på å lage eit nytt spel som vil stjele markedet frå WoW.

 

Derimot kjem nok Starcraft 2 om nokre år, men først kjem Diablo 3.

Lenke til kommentar

ttt: Fjollete sagt. WOW gjør det bra ja, men det skal sies at det er sinnsykt mange som gikk fra mange MMORPG`s for og teste wow, de fleste jeg kjenner har spilt wow en stund men for så og skifte mmorpg eller gå tilbake til det de spilte før. Innkludert meg. side Blizzard lager begge spillene ville ikke SConline "stjelt" noe fra wow. de ville tent like mye penger om ikke mer vil nå jeg tro.

 

Og jeg aner ikke hvor du leser det båset der. Star Craft 2 var planlagt for en del år tilbake siden, men ble ikke noe av. Men Star craft ghost kom istedenfor. Og Diablo 3 står det absoultt ingenting om på blizzard sine sider, sjekk selv.

 

http://www.blizzard.com/

Lenke til kommentar
ttt: Fjollete sagt. WOW gjør det bra ja, men det skal sies at det er sinnsykt mange som gikk fra mange MMORPG`s for og teste wow, de fleste jeg kjenner har spilt wow en stund men for så og skifte mmorpg eller gå tilbake til det de spilte før. Innkludert meg. side Blizzard lager begge spillene ville ikke SConline "stjelt" noe fra wow. de ville tent like mye penger om ikke mer vil nå jeg tro.

Kvifor skal Blizzard lage ein konkurrent til WoW? WoW knuser alle konkurrentane for tida, og etterkvart som utvidingspakkane kjem vil truleg WoW bli enda meir dominerande. Hadde dei laga eit Starcraft MMO, vil dette tatt vekk oppmerksomhet frå WoW.

 

Og jeg aner ikke hvor du leser det båset der. Star Craft 2 var planlagt for en del år tilbake siden, men ble ikke noe av. Men Star craft ghost kom istedenfor. Og Diablo 3 står det absoultt ingenting om på blizzard sine sider, sjekk selv.

 

http://www.blizzard.com/

Trur du virkelig ikkje at Starcraft 2 kjem? Sjølvsagt kjem det til å kome, spørsmålet er bare når. Det kan godt ta 10, 15 eller 20 år, men ein ting er sikkert, det vil kome.

 

Sjølv om ikkje står med stor skrift på framsida til Blizzard at Diablo 3 kjem, betyr ikkje dette at det ikkje kjem. Det er ikkje lenge sidan Blizzard gjekk ut og meir eller mindre sa at Diablo 3 kjem: http://gamer.no/nyhet/pc/rykter_om_diablo_iii/23194

Lenke til kommentar

Til alle dere som vil skrive til Blizzard: Vær obs på at verken Blizzard eller andre selskaper tar imot uoppfordrede bidrag. De blir makulert usett og aldri lest. Grunnen? De er redd for å bli saksøkt dersom de ikke gjør det, og vedkommende som har sendt det inn, skriker "bloody murder" hvis de finner noe som kan minne om deres ideer i et senere produkt.

 

Så å sende noe inn til dem, er rimelig dødfødt.

Lenke til kommentar

ttt: Jeg skriver ikke at Blizzard skal lage en konkurent, alt jeg skriver er at jeg syns det hadde vert en god ide og jeg tror at mange ville likt spillet (nødvendigvis ikke akkurat på den måten jeg skriver, men noe lignende)

 

uansett så ville ikke blizzard tapt penger på dette om dette ble en slager, men det er selfølgelig en risk. men hadde det blitt en slager hadde det tvert imot ikke tatt oppmerksomheten bort ifra WOW med tanke på hvor mange MMORPG`s det finnes der ute. Og folk som spiller MMORPG`s velger en sjanger de liker enten SCI-FI eller Fantasy eller hva en det måtte velge, så da tror jeg at folk som spiller wow ikke ville gått over til SC online, men gjerne heller andre folk som spiller andre SCI-FI MMORPG`s men da selfølgelig også folk fra wow og andre spill, og gjerne folk som aldri har teste MMO`s før.

 

Jeg vet bare at Starcraft 2 var planlagt. men om det ble kanseleret eller bare lagt på is vet jeg ikke.

 

Og selv om Gamer.no har en artikkel der det står "Rykter om Diablo III"

og det ikke står på Blizzard sin offesielle hjemmeside går jeg utifra det blizzard sier selfølgelig!

 

Det har jo gått rykter om Duke Nukem Forever i over 10 år nå! rykter er da virklig noe man ikke kan gå ut ifra.

 

Alt jeg ville med denne posten var at JEG syns det var en god ide, og lurte på hva dere syns. Så sorry for og vere kranglete, men jeg kjeder meg bare veldig, så da er jeg likesågodt kranglete.

 

Cetram: ok, takker :)

 

Litt Off Topic:

Og foresten så er både EVE Online og Guild wars rata høyre en WOW. men hvem som har flest spillere er jeg usikker på. WWW.MMORPG.COM

Endret av SCV
Lenke til kommentar
Det vil ikkje kome eit Starcraft MMORPG spel. Ganske enkelt fordi det ikkje er nokon grunn til at Blizzard skal lage det. WoW gjer det så bra, og vil fortsette å gjere det bra i lang tid framover, at det ikkjer er nokon grunn til å kaste bort tid på å lage eit nytt spel som vil stjele markedet frå WoW.

 

Derimot kjem nok Starcraft 2 om nokre år, men først kjem Diablo 3.

5704372[/snapback]

 

 

Funcom holder på med Age of Conan, og det kommer snart, selvom Anarchy Online fortsatt lever i beste velgående.

 

Forresten jar jeg hatt denne ideen helt siden jeg hørte om WoW for ca 3 år siden.

Lenke til kommentar

bare synd at Star Craft Ghost ikke kom på PC, bare på Xbox og PS2.

Så da er det strengt tatt ikke noe MMORPG, ikke det at du sa det. Men anyway.

 

Og enig med Goz. AO lever fremdeles i beste velgående og de faste spillerne der kommer antagligvis ikke til og skifte spill bare PGA at det er funcom som har mekka det, og også på grunn av at dette er en helt annen sjanger :)

 

Goz. Tror det er mange mange en bare oss 2 som har hatt denne ideen, men jeg syns fortsatt det er en god ide :)

Lenke til kommentar
ttt: Jeg skriver ikke at Blizzard skal lage en konkurent, alt jeg skriver er at jeg syns det hadde vert en god ide og jeg tror at mange ville likt spillet (nødvendigvis ikke akkurat på den måten jeg skriver, men noe lignende)

Eit Starcraft MMO vil bli ein konkurent for WoW. Sjølv om det er forskjellige sjangrar, rettar dei seg mot mange av dei same spelarane.

 

Jeg vet bare at Starcraft 2 var planlagt. men om det ble kanseleret eller bare lagt på is vet jeg ikke.

Starcraft 2 kjem nok, det spørs bare når.

 

Og selv om Gamer.no har en artikkel der det står "Rykter om Diablo III"

og det ikke står på Blizzard sin offesielle hjemmeside går jeg utifra det blizzard sier selfølgelig!

Artikkelen var basert på det som sto på Blizzard sine sider. Folk med kontaktar innanfor Blizzard som vi bare kan drøyme om, har og sagt at Diablo 3 kjem.

 

Alt jeg ville med denne posten var at JEG syns det var en god ide, og lurte på hva dere syns. Så sorry for og vere kranglete, men jeg kjeder meg bare veldig, så da er jeg likesågodt kranglete.

Det var ikkje meininga å kritisere ideen din.

 

Litt Off Topic:

Og foresten så er både EVE Online og Guild wars rata høyre en WOW. men hvem som har flest spillere er jeg usikker på. WWW.MMORPG.COM

Eg trur nok at WoW er større enn begge dei spela.

 

Funcom holder på med Age of Conan, og det kommer snart, selvom Anarchy Online fortsatt lever i beste velgående.

Ja, og så? WoW er framleis eit nytt spel. Blizzard har enda mange planar for dette spelet (f.eks har ikkje den første utvidingspakken komt ut enda). Blizzard kan fortsette å jobbe med WoW i mange år framover utan at folk blir lei. Derfor er det ingen grunn til å bruke tid på å lage eit nytt MMO spel.

Lenke til kommentar

:nei:

 

ttt: alle mmorpg er da konkurenter. men jeg tviler på at hardcore wow spiller ville skiftet spill bare fordi at SConline kom.

 

Hvordan kan du si noe sant som at Star Craft 2 kommer? ikke engang blizzard har sagt noe om dette, så hvordan kan du sitte her og si det?

 

Og artikkelen om Diablo 3 hadde ikke noe om det som stod på Blizzard sine sider, det står det både i selve artikkelen, og for siste gang, det står ingenting om det på blizzard sine sider, hverken det eller SC 2.

Lenke til kommentar

blizzard er kjent for å ta seg god tid på spillene sine.

 

man så skuffer de heller aldrig.

 

blizzard kommer nok til å lage et nytt mmo, men ikke så lenge wow har så stor brukerbase som det har.

 

dessuten passer starcraft unniverset til action og rts spill imo.

 

diablo 3 kommer nok til å ha ganske stort online fokus, men det blir nok mer PVP orentert en wow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...