Kanetheheatsink Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Hei! Sitter og hører på "Spytt på suleiman" med keem one. Er det noen her som har bilde av han? Om noen vet om en sang han har laget hører jeg gjerne på den også Mvh. Lasse Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 http://images.google.no/images?q=suleiman&...ial&sa=N&tab=wi Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 http://images.google.no/images?q=suleiman&...ial&sa=N&tab=wi 5702517[/snapback] Skulle det der liksom hjelpe? Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 http://images.google.no/images?q=suleiman&...ial&sa=N&tab=wi 5702517[/snapback] Skulle det der liksom hjelpe? 5702605[/snapback] Var ikke til noe hjelp nei. FtZ, det er ikke alltid google finner alt >.< Lenke til kommentar
.V. Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Er det denne Suleiman du er ute etter? http://pub.tv2.no/multimedia/slideshow/29341/5.jpg Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Er det denne Suleiman du er ute etter? http://pub.tv2.no/multimedia/slideshow/29341/5.jpg 5702648[/snapback] Nei, han er ute etter rapperen. Samme karen som var offer for "vi liker deg like lite som en dame med hår på puppa"-linja. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Er det faktisk folk som hører på denne låta fremdeles nå 3 år etter den disse ble lagt ut på nettet? Den var funny da. Suleiman fikk så Palestina-skjerfet hans passa.. Men pr. dags dato tror jeg Keem hadde hatt problemer med å ta Suleiman http://www.skvadronen.com/ fant bare et bilde der. Endret 5. mars 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Er det faktisk folk som hører på denne låta fremdeles nå 3 år etter den disse ble lagt ut på nettet? Den var funny da. Men Suleiman fortjente faen lite av den dritten mot seg som han fikk. Han hadde forøvrig burna Keem pr. dags dato. http://www.skvadronen.com/ 5702788[/snapback] Ja, fant et bilde der, selvom man ikke ser mye. Takk Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Suleiman. (PS. Legg merke til Palestina skjerfet hans ^^) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 sidne jeg ikke har noe peiling på hva muleiman er så bare googlet jeg det Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 hater suleiman dissen til keen, den suger max. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Noen som vet hvorfor de begynte å disse suleiman? var det han som begynte eller? Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Sikkert bare noe småting som har utartet seg. F.eks om de har vært på Jam sammen og krangla eller noe... "De skikkelige råe, som spytter deg i håret". Kanskje det er noe ved den settningen? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Hei! Jeg tenkte jeg skulle presentere fakta for dere om hva som har skjedd opp igjennom alle dissa åra, og seriøsiteten bak det. Jeg tror første gang jeg snubla innpå dirty o, var når Jaa9, Onkl P og Sjakk Mats fikk spille på et jam vi hadde i hønefoss i 1999/2000. Jeg hadde egentlig ikke hørt noe av dem bortsett fra en låt av jaa9 fra ridderne av det norske hus, så jeg forventa ikke akkurat mye med tanke på crapet vi lagde på den tiden og hvor dårlige mange andre var (med tanke på at pen jakke ble ansett for å værenoe av det beste). Anyways, jeg hang med dem på starten og kødda ganske mye med dem på min typiske måte, men når de skulle spille måtte jeg surre rundt for å fikse beatsa til noen bergens rappere og fikk egentlig ikke med meg så mye av det de spillte. "det greiene vi gjorde i hønefoss" er et tilbakeblikk til noe som hendte etter jeg spurte onkl P om han ville battle. Jeg hadde ikke anelse om hvor dårlig eller bra han var, men jeg hadde battla KUN med sinnsykt dårlige folk før og jeg var vel kanskje litt FOR uforberedt da han begynte å spytte ganske ålreite linjer. Så den gangen dreit jeg meg ganske mye ut, og selv om han ikke var på sitt beste fikk jeg et ganske brått møte med de skarpe punchene til Onkl P. Jeg choka rett og slett.. Noen måneder senere, hørte jeg onkl P nevne meg i en linje, i en mp3 battle mot Thugs Bunny fra stavanger, hvor han sa noe sånt som: ".. seiman ville strekt deg, du er så wack at einar eller suleiman ville knekt deg" Nå tok ikke jeg det alt for alvorlig, men likevel spillte jeg ganske kjapt og ganske umotivert en "diss" til onkl. Ikke bare fordi jeg hadde lyst å vise litt mer enn det drittet jeg gjorde i hønefoss (battlen mellom meg og onkl som jeg "tapte") men også fordi jeg syns det var kjempemorsomt å lage sånne låter. Den skulle egentlig ikke legges ut, men den ble til en viss grad bedre enn jeg regna med så jeg tenkte at de skulle få høre det. fakta om låta: *Låta ble spillt inn på pc(!), mens jeg gjorde andre ting, hvis man hører etter hører man msn plinge i bakgrunnen osv. *"Mumien" referansen (ei vannpipe folk røyka på i lillehammer) var en sinnsyk lucky shot, jeg hadde ikke anelse om at onkl hadde røyka på den, men det stemte visst *jeg snakker om å knekke "demostil" noe som var litt av en bom i og med at det var en ridderne av det norske hus demo (noe som fikk jaa9 til å slenge med på svaret tilbake) Utover det så har jeg mange punches i låta som er helt greie, men jeg vil ikke sitere mine egne greier og "skryte". Etter en stund, og etter at onkl P hadde utrykt at han ble irritert over låta og ikke gadd å lage svar, sendte jaa9 meg svaret tilbake; "Krembanan Feat. TanteE - Ikke slutt da (.. eller når jeg tenker meg om)" Og spurte om jeg gadd å legge den ut på nettet, noe som var null problem for meg, jeg er dust men ikke SÅ dust. Beaten på den låta er forresten originalt våres beat fra min GAMLE GAMLE låt "bla bla bla" Her referer blant annet onkl P til mumien linja mi. Mumien var hos Ken Berg, som kanskje ikke var verdens reineste kar; onkl P: "mumien ja! ikke rart du lukter sånn som ken berg" jeg er ganske innpåsliten og barnslig så han traff meg med hyperaktiv pratet sitt også, jeg lo godt av det. Uansett, så lå alt som hadde med beef å gjøre helt stille, og jeg både hilste og snakket med onkl P og de folka når jeg så dem. Om de ikke syns jeg var verdens kuleste var det aldri noe real beef. Så lenge etterpå, etter mange små ubetydelige hendelser dere ikke trenger å vite, stakk jeg og kameraten min Andreas på jam i tønsberg- muligens at det var sommeren 2002 men jeg er jævlig dårlig på årstall!! Det var et fett jam hvor jeg som vanlig monga meg som faen og dreit i alle og sa masse teite ting. Eneste onkl P gjorde fra scena var å disse meg for lua,, noe som var morsomt(!) Vi møtte blant annet T.B.G-Thugs som vi hadde "krangla" med før (uten at jeg gidder å forklare det) og etterhvert endte jeg opp på en fest med Onkl P og alle andre i dirty o. Jeg satt endel å snakka med jaa9, men de andre kødda jeg med å spurte idiotiske spørsmål som "hvor mye veier skoa dine" osv. Jeg veit det er teit og jeg gjør det med vilje for å irritere folk, men dette resulterte i at jeg ble slengt ut på gresset (jeg er ikke akkurat svær) av en berusa og lettere irritert Eddie Torres. Med tanke på at han var dobbelt så stor som meg, og at resten av dirty oppland var rundt omkring med meg alene der ute, så var det ikke mye annet jeg kunne gjøre enn å chille litt på gresset hehe. Etter det fant jeg ut at Eddie Torres kunne komme til å sette seg på meg eller no så jeg vandra videre. Dette refererte eddie torres i ei låt som het "wir bin zu buzze" eller no, jeg kan ikke tysk, men han sier: "sjekk suleiman er nedi gresset, dirty oppland wir bin zu buzze vi kaster deg i fangenskap i møkkjellern i fjøset" Det var ikke en linje jeg gadd å bry meg om, og nå var det allerede MANGE som hadde begynt å prøve å etterligne dirty o med å disse meg, uten å ha en jævla grunn! Jeg tror alle her innerst inne er enige i at man burde ha en grunn om man først skal disse, enten det er kødd eller ikke. Nå var det igrunn aldri noe bråk mellom meg og roma i det hele tatt, det er snakk om et a.k.a roma hadde - han kallte seg Orgasm 12 og nevnte meg i linja på en låt jeg ikke husker navnet på. Den linja var ganske lik onkl's linje fra thugs bunny dissen, hvor roma/orgasm12 rimte med "seiman, suleiman". *her startet misforståelsene og det som yppet til bråk I battlingens gode ånd stakk på irc, for å prate med Roma's tvillingbror Keem One, hvorpå jeg spurte om roma var orgasm 12 og la til at om roma er orgasm 12 så skal jeg disse han (i en eller annen linje mente jeg, bare nevne at han ikke nevner meg uten at jeg sier noe). Egentlig var det bare en tanke jeg hadde, og jeg spurte bare keem rent hypotetisk, men roma fikk i alle fall for seg at jeg hadde sagt til keem FUCK ROMA jeg skal disse roma. osv. Noe som resulterte i at han ringte meg på kødd, på slutten av "vi liker deg ikke". Hverken jaa9, eller onkl visste at roma ringte til meg, de visste bare om langbein som snakker på starten av tracket. dette er hva som VIRKELIG skjedde under den samtalen: roma introduserer seg etter å ha fått bekreftet at jeg er suleiman, hvorpå jeg blir jævlig overasket og svar "morn du" med en tydelig overasket stemme. I dette øyeblikket satt jeg med en dårlig Nokia 3210 og spiste kebab med kamerater, med bråk i bakgrunnen - så jeg fikk det for meg at han ville HA meg med på en låt, altså at jeg skulle rappe med han. Noe som var cool for meg. Så sa han at han skulle kalle meg bleikfeit homo, og jeg tenkte DRITGO ide,, for jeg trodde vi på en måte skulle battle på låta. "KULT DET" sier jeg og tenker det blir fett med en battle track. Idet jeg hører at han ler, så ler jeg også og kommer på at han kanskje kødder. Da forstår jeg at han mener å bruke tlf samtalen på tracket, og i tillegg piper telefonen 2 ganger slik at jeg blir veldig satt ut. Men jeg holder linja, og det er faktisk roma som legger på- så alle folk som tror jeg "feiger ut" eller no kan studere det litt mer. Jeg tror man hører meg le på slutten der og. Uansett, når jeg så den låta på nettet, trodde jeg det var en diss ment mot meg. Jeg mener, han prøvde å drite meg ut på låta samtidig som den faktisk heter "vi liker deg ikke". Da var beefen ON, tenkte jeg, og jeg skrev en låt hvor jeg dissa ALLE som var på den låta. Onkl P, Jaa9, Keem one OG roma. Jeg tok det seriøst denne gangen, og spurte en kamerat med studio om studiotid, fikk en beat og begynte å planlegge. Så, snakket jeg med jaa9 som fortalte at det var ikke helt sånn jeg trodde. For jeg trodde hele "vi liker deg ikke" var dedikert til meg. Dette var altså feil, så jeg dreit i hele låta. Men roma var likevel et potensielt mål for meg og jeg skulle fortsatt lage en låt til han, noe som begynte å irritere keem one også, siden de er brødre osv. Nå var jeg ikke sikker lenger, siden jeg fant ut at jeg misforstod "vi liker deg ikke", men det ble mye shitalk mellom meg og roma. Jeg hadde jo sagt offentlig at jeg skulle lage en battletrack, og roma venta seg vel en låt snarlig, så plutselig kom det en låt som het "fuck suleiman". Jeg fikk høre den og da var jeg plutselig HELT sikker. Fuck suleiman går ikke ann å misforstå, og jeg syns ikke akkurat den var noe bra så jeg tenkte den her skal jeg tråkke i filler. Akkurat i det jeg endelig hadde skrevet ferdig en tekst, og skulle spille inn nok en gang, begynte ryktene å svirre. Det gikk på at jeg visstnok skulle spille på mora til keem og roma, (som døde når de var ganske unge), og at jeg skulle bruke en stygg linje jeg ikke nevner her en gang. Det var en person som sa den linja, og han fortalte den til en kamerat av Keem One, som tolket det slik at JEG hadde sagt det. Så, på toppen av det hele, snakket jeg med noen veninner om det og sa "jeg sier hva jeg vil, men jeg kan knuse dem på en annen måte enn å dra *den linja*" . De var på den tiden, egentlig ikke veldig fan av måten jeg oppførte meg på, så heldig som jeg var ringte de og fortalte keem one at jeg hadde nevnt den samme linja han hørte om fra noen andre, pluss at de gav ham "fakta" om livet mitt. Keem ringte meg opp ganske rett etterpå, og sa at jeg havna på sjukehus om jeg nevnte mora,, alt jeg kunne si var at jeg hadde ikke tenkt til det, men jeg ble provosert av at han prøvde å true (selv om han på en måte hadde grunn til det, men JEG hadde da faen ikke sagt no) Når dette kom frem til roma, brøt "helvete" løs,, keem lagde Spytt på suleiman, og roma snakket om å sende folk til hønefoss for å skambanke meg. Nå er ikke jeg redd for en eneste jævel, men når beefen tok en slik vending satte jeg på bremsene. Ikke fordi, at jeg ikke turte å lage noen låt nå, men fordi jeg ville ikke ha det på meg at jeg var en drittunge som sa slike ting. Dette ryktet kom nemlig frem til folk jeg respekterte, og folk som respekterte meg så det begynte å skli helt ut av proporsjoner. Etterhvert begynte ting å helle over i to retninger samtidig, jeg ble så forbanna over at roma og keem ikke trodde meg, og helt ødelagt av at jeg ikke visste hvem som hadde fortalt dem alt detta pisset. Så snakket jeg med jaa9, som fortalte meg at han også hadde blitt oppringt av noen jenter som ville gi han informasjon. HVEM VAR DISSE!? tenkte jeg.. Jaa9 sa de ikke hadde ringt med skjult nr, og at han hadde hatt nr dems, desverre hadde han mistet det men han gav meg en god ide: Jeg fortalte alle veninnene mine at jaa9 skulle gi meg nr til jentene, for han hadde lagret det, så snart han kom hjem fikk jeg vite hvem synderne var. Og tenkte jeg det ikke, de det gjaldt intrømte det ganske kort tid etterpå, og de angret veldi - så de ringte opp til keem for å oppklare alt. Nå, etter en stund er beefen lagt helt på is mellom meg og keem, og vi snakker vanlig med hverandre når jeg møter han (han er endel i hønefoss faktisk). Det eneste problemet jeg har nå, er drittungene som fortsatt (etter et år), prøver å være frekke, og tror jeg er et svakt mobbeoffer. Det er jævlig slitsomt med 1 tlf om dagen, mailer, 4kontakter om dagen på msn som alltid spør og graver om det samme. Jeg håper virkelig dere har fått vite nok nå, og stol på meg, dette VET jeg, for det handler om meg. Det er over for lenge siden! Endret 5. mars 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Dude, mye greier der..! Hadde nok blitt like irritert som Suleiman ble, kanskje til og med lagd låta (som jeg tolka at han ikke gjorde) menmen.. Fint at man får vite historien noen ganger! : ) Lurte litt på hvorfor de dissa han i den låta og sånn, trodde det var var kødd og at de trengte noe å rappe om. Men det var dårlig bilde av suleiman da Dirty O ++ har dritbrae beats og heftige tekster syns nå jeg.. ;D Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 huff det var norsk rap det var snakk om Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) huff det var norsk rap det var snakk om 5706062[/snapback] Feil;p Endret 5. mars 2006 av DJ Ovin Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 min forige kommentar var rettet mot musikken og ikke den lille pingle krangelen , har hatt værre diskusjoner på byen en sen lørdag Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Synes egentlig det var litt greit å få oppklaring i det her jeg, har lurt på det helt siden jeg hørte " vi liker deg ikke'" for 2-3 år siden.. Trodde egentlig ikke Dirty Oppland eksistrerte lenger, men det gjør de visst og jeg skal på konsert med de på torsdag Endret 5. mars 2006 av Anette_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå