jonathan Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Har opplevd dette på flere dvd filmer, feks Pulp Fiction og Spy Game. I winDVD og PowerDVD hjelper det ikke å "disable subtitles", det blir borte i 1sec for å så komme tilbake igjen, og da står det i menyen at subtitles er av men de er jo der! PÅ stasjoner DVD spiller (LG 4730) får jeg heller ikke til å slå av subtitles. Man kan ikke velge "subtitles off" i noen av menyen på filmene, men det er en subtitle knapp på fjernkontrollen som man kan slå av subs med. Tilsvarende på WinDVD og powerdvd men der gjør man det i programmet og ikke med fjernkontroll... Noen som har en løsning på dette bortsett fra å rippe dvd'en? Kanskje et annet DVD program? Men det må støtte digital lyd.. For meg er en DVD nesten ubrukelig hvis man må ha subs, det ødelegger filmopplevelsen. De tullingene som har klart å gjøre noe så dumt skulle fått SPARKEN! Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg har motsatt problem. Jeg trenger subtitle til min Fast and Furious på divx. Trenger hjelp til å finne det jeg. Men når man koder filmer med easydivx, går det ant og lagre subtitle fra den orginale dvd filmen til divxn? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Subtitles på engelske, norske, danske og svenske filmer er en uting. Så lenge vi forstår språket så synes jeg subtitles er forstyrrende. Men det bør også være mulighet for å slå på subtitles for de som ikke forstår språket eller er tunghørte. Noen region 2 (europeiske) DVD'er er faktisk laget slik at det ikke går ann å slå av subtitles, og jeg kan ikke forstå hvordan noen kan være så dumme og gjøre det på den måten. På noen kan man velge språk, men ikke velge å slå den helt av. Du kan ha vært uheldig å fått noen av de utgavene hvor teksten ikke kan slås av. Så hvis du forstår engelsk, gjør som meg... kjøp engelske titler fra ett amerikansk eller canadisk web-shop. Jeg bruker http://www.dvdsoon.com som har veldig bra priser. Jeg venter på 4 DVD versjonen av Lord of the Rings nå, og jeg fikk den til den nette sum av 200 kroner inkludert porto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå